Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Danske netbutikker dumpede julehandlen

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 12 February 2014 kl. 05:50 af: Freja Thorbech

35 procent af af de danske netbutikker var for langsomme under julehandlen, og det koster salg, viser en ny undersøgelse.

Det går for langsomt på mange danske webshops.

En ny undersøgelse fra analysevirksomheden Digicure og Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) har analyseret 505 webshops og deres performance under julehandlen. En tredjedel af de testede webshops havde ventetider på over 2 sekunder.

- Som webshop er det vigtigt, at du hurtigt og let kan give dine kunder adgang til information og produkter. Du har faktisk kun 2 sekunder til at åbne døren til din webshop, før mange af dine onlinekunder vil vende om og gå, og det er der mange webshops, der ikke lever op til, og det koster salg, siger Jesper Helbrandt, der er direktør i Digicure, i en udtalelse.

Udenlandske spillere trænger sig på

Og det kan have store konsekvenser, hvis online butikkerne ikke er hurtige nok.

- Konkurrencen på nettet er hård, og udenlandske konkurrenter trænger sig mere og mere på. Det er derfor vigtigt, at din webshop er konkurrencedygtig på hastighed. I sidste ende kan en langsom webshop have betydning for, om det er dig, der får kunden, eller om kunden vælger at lægge sit køb i en anden indkøbskurv, siger Annette Falberg, der er adm. direktør i FDIH.

Tilgengæld er det værd at glæde sig over, at de undersøgte webshops havde styr på søgemaskineoptimering.

- Webshoppene har godt fat i søgemaskineoptimeringen. En lille fil på websitet (en såkaldt Robots.txt fil) fortæller, hvilke områder af sitet, der skal være synligt i fx Google, Bing eller Yahoo. Søgemaskinerne krediterer hjælpen med denne fil med en højere søgerangering. Dét har samtlige FDIH-medlemmer gjort korrekt, siger Jesper Helbrandt.

LÆS OGSÅ: Nyt boom i danskernes brug af e-handel



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD