Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Børneudstyrsbutikker er nødt til at satse på nettet

BabySam fik et trecifret millionunderskud i 2012 og har nu omstillet sig til at være mere internetaktiv.
Foto: detailfolk.dk



Thursday den 6 February 2014 kl. 09:35 - Kilde: Berlingske Business

Hvis man vil tjene penge på at sælge børneudstyr, er man nødt til at være til stede online, vurderer flere aktører.

Det er på nettet, det sker, hvis man vil sælge udstyr til børn og babyer.

I hvert fald hvis man spørger aktørerne i branchen. Berlingske Business har talt med en række butikker, der sælger tøj eller udstyr til børn, og de bekræfter alle tendensen. Blandt andet kæden BabySam, der i 2012 fik et underskud på 394 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: Giganttab hos babykæde

Her siger den adm. direktør Jeanette Aaen til Berlingske Business, at man har skulle omstille den traditionelle kæde til at være mere internetaktiv. Også fra børnetøjsmærket Norlie lyder en lignende melding. Her satser man nu udelukkende på netsalg. Det er blandt andet krisen, der kan tilskrives skiftet. De vordende mødre bruger færre penge, og benytter sig derfor i højere grad af nettet til at afsøge markedet. Samtidig falder omsætningen inden for branchen samlet set. Detailhandelsekspert Bruno Christensen siger til avisen, at branchen målt på omsætningen er halveret inden for de seneste seks-syv år.

LÆS OGSÅ: Ikea-grundlægger taber millioner på babyudstyr

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD