Børneudstyrsbutikker er nødt til at satse på nettet
Hvis man vil tjene penge på at sælge børneudstyr, er man nødt til at være til stede online, vurderer flere aktører.
Det er på nettet, det sker, hvis man vil sælge udstyr til børn og babyer.
I hvert fald hvis man spørger aktørerne i branchen. Berlingske Business har talt med en række butikker, der sælger tøj eller udstyr til børn, og de bekræfter alle tendensen. Blandt andet kæden BabySam, der i 2012 fik et underskud på 394 millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Giganttab hos babykæde
Her siger den adm. direktør Jeanette Aaen til Berlingske Business, at man har skulle omstille den traditionelle kæde til at være mere internetaktiv. Også fra børnetøjsmærket Norlie lyder en lignende melding. Her satser man nu udelukkende på netsalg. Det er blandt andet krisen, der kan tilskrives skiftet. De vordende mødre bruger færre penge, og benytter sig derfor i højere grad af nettet til at afsøge markedet. Samtidig falder omsætningen inden for branchen samlet set. Detailhandelsekspert Bruno Christensen siger til avisen, at branchen målt på omsætningen er halveret inden for de seneste seks-syv år.
LÆS OGSÅ: Ikea-grundlægger taber millioner på babyudstyr
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter