Onlinebutikker med børnetøj får påbud
En række økologiske online-børnetøjsbutikker har ikke haft helt styr på, hvordan markedsføringen af øko-produkterne skal foregå og får derfor påtale fra Forbrugerombudsmanden.
Det er vigtigt at have styr på, hvilke overskrifter du sætter på dine varekategorier på nettet. En række onlinebutikker, der sælger økologisk børnetøj har nemlig haft overskrifter på forskellige varekategorier på deres hjemmeside, der har handlet om økologi.
Men så skal samtlige varer i kategorien også være økologiske, og det var de ikke i de pågældende webbutikker. Det skriver Dansk Mode og Textil.
Derfor har butikkerne nu fået et påbud af Forbrugerombudsmanden. Desuden bemærkede Forbrugerombudmanden at butikkerne skulle markedføre økologicertifikater og miljømærker korrekt og ikke markedsføre mærkerne ud over deres egentlige grundlag, skriver Dansk Mode og Textil.
LÆS OGSÅ: Regeringen vil have endnu mere økologi på hylderne
(Dansk Mode og Textil)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter