Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk Erhverv: Danske netbutikker bør satse på Kina

Foto: morguefile.com



Thursday den 6 February 2014 kl. 10:29 af: Freja Thorbech

Kineserne foretager dagligt mere end 20 millioner handler på nettet, og de danske netbutikker bør udnytte det boomende kinesiske e-marked, mener Dansk Erhverv.

Der er masser af potentiale i Kina for danske e-handlere. 

Det mener Dansk Erhverv, der netop har fået Norstat til at lave en befolkningsundersøgelse i Kina, Danmark, Tyskland, USA, Sverige og Polen.

Den viser blandt andet, at kineserne forudser det største og mest massive boom i deres handel på nettet. Mens eksempelvis kun knap hver tredje dansker og svensker regner med, at deres indkøbsvaner vil flytte sig yderligere fra fysiske butikker til netbutikker, så tror hele 88 procent af kineserne med internetadgang på, at de vil e-handle mere de kommende år.

- Ifølge Nordea har Kina overhalet USA som verdens største marked for e-handel – og halvdelen af landet er ikke engang online endnu! Hver dag foretager kineserne over 20 millioner handler på nettet, og alene fra 2011 til 2012 voksede e-handlen med 65 procent. Med andre ord er det nærmest umuligt at overvurdere potentialet i salg til kinesiske forbrugere via nettet, siger Marie Louise Thorstensen, der er politisk konsulent i Dansk Erhverv, i en udtalelse.

Værd at tage springet

I undersøgelsen er respondenterne også blevet spurgt om, hvor stor en andel af deres indkøb de forventer vil foregå på nettet om 10 år. Her svarer 30 procent af danskerne, at mere end 30 procent af deres indkøb vil foregå på nettet om 10 år, mens 65 procent af kineserne forventer det samme. Til sammenligning forventer 38 procent. af tyskerne og 41 procent af amerikanerne det.

- Selvom mange mindre virksomheder nok vil opfatte det som noget af et tigerspring at starte e-handel op i Kina – både kulturelt og sprogligt – er der et kæmpe potentiale i det kinesiske marked, og det skal virksomhederne være opmærksomme på. Det kan godt være, det er nemmere og tryggere at teste konceptet af på nærmarkederne først, men mulighederne er rigtig store i Kina, og det er nu, vi skal med på bølgen, siger Marie Louise Thorstensen.

LÆS OGSÅ: Danske netbutikker får adgang til kinesere



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD