Dansk kæde åbner en ny butik i Kina hver tredje dag
Det er ikke alle i detailhandlen, der er mærket af krisen. Dansk kæde har stor succes i Kina og åbner ca. 100 nye butikker i landet om året.
Siden 2005 har Ecco udvidet antallet af butikker i Kina fra 142 til 650, og i dag er den årlige nettovækst af butikker nået op på omkring 100 butikker, hvilket svarer til omtrent en ny butiksåbning hver tredje dag. Det skriver Jyllands-Posten.
Forklaringen på den store fremgang i landet skal ifølge skoproducenten selv findes i en massiv asiatisk satsning, hvor man de seneste 15 år har investeret mere end 750 millioner kroner i Kina.
Ecco er det dominerende brand i kundesegmentet premium og ifølge direktør for Ecco Asia Pacific, Steen Borgholm, er det kvalitet frem for pris, der er afgørende, hvis man vil ind på det kinesiske marked.
- Man kan ikke komme til Kina og konkurrere på pris. Skoene skal ligge i et vist prisleje og med meget lidt rabat. Forbrugerne skal vide, at Ecco er et højkvalitetsprodukt, der ikke sendes på udsalg i tide og utide, siger han til Jyllands Posten.
(Jyllands-Posten)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter