Danske netbutikker får adgang til kinesere
Et nyt samarbejde mellem Post Danmark og det kinesiske postvæsen skal give en række danske netbutikker adgang til det kinesiske marked.
Det kan være svært at slå igennem på det kinesiske marked som dansk e-handler.
Et nyt samarbejde mellem Post Danmark og China Post betyder dog, at en række danske e-handlere vil få adgang til den kinesiske e-handelsplatform ULE.com, skriver Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) i en pressemeddelelse.
- Vi synes, den rummer særdeles spændende muligheder for vores medlemmer. Oftest kræver en adgang til det kinesiske marked, at man etablerer sig fysisk i Kina, og mange udenlandske virksomheder møder generelt udfordringer ved at trække penge ud af landet, siger Annette Falberg, der er adm. direktør for FDIH.
Kineserne efterspørger dansk design og børnemad
Samarbejdet betyder, at China Post sammen med Post Danmark udvælger danske netbutikker, der får direkte adgang til de mange kinesere, der lægger vejen forbi shopping-platformen ULE.com, som China Post har drevet siden 2011. Det er især netbutikker, der sælger varer inden for økologi, tøj, børnetøj, design, brugskunst, børnemad og ældrepleje, som kineserne efterspørger.
- Det er to konkrete barrierer, som denne aftale rækker ud over ved at give de danske e-handlere en nem adgang til en lokal e-handelsplatform, som har erfaringer med internationale udbydere, siger Annette Falberg.
FDIH vil sammen med Post Danmark afdække interessen for at få sin netbutik på den kinesiske platform på et seminar den 29. januar.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter