Dansk varehus målrettes kinesere
Den nye ejer af et kendt varehus satser benhårdt på kinesiske kunder, de bruger nemlig 12 gange flere penge end andre turister.
Illum skal tiltrække kinesiske turister med penge på lommen. Det satser den italienske varehuskæde 'la Rinascente', der overtog Illum for nyligt, på, det skriver avisen MetroXpress.dk
De håber på at kunne lokke de købeglade kinesere til centret ved at have flere luksusbutikker.
- Kineserne vil have high end-mærker som Burburry, Armani, Louis Vuitton og Mulburry, så derfor går vi specielt efter de mærker, siger direktør i Illum, Søren Vadmand til MetroXpress.
Og der er god grund til at satse på kineserne, de bruger nemlig omkring 12 gange flere penge i danske butikker end andre turister, skriver avisen.
(Kilde: MetroXpress)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter