Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kinesere stjæler danske mærker

Foto: morguefile.com



Tuesday den 19 June 2012 kl. 07:20 af: Freja Thorbech

Det er ikke unormalt, at en international virksomhed, der vil ind på det kinesiske marked, opdager, at deres ellers unikke varemærke allerede eksisterer i Kina. Det skriver Berlinske Business.

Kinesiske plattenslagere har fundet en fidus, der er en torn i øjet på de internationale virksomheder. De sørger for at registrere internationale varemærker i Kina, før de rigtige butikker kommer til landet. Herefter kan de bare håbe, at ejerne vil forsøge sig på det kinesiske marked og er villige til at betale for at få rettighederne til varemærket igen. Det er en fidus, der er lovligt i Kina.

Hos mode- og tekstilbranchens organisation, Dansk Mode & Textil, bliver man ofte kontaktet af danske virksomheder, der oplever, at andre har snuppet retten til deres danske varemærker i Kina. Det er blandt andet sket for både Bruuns Bazaar og Hummel.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD