Her er cross channel-vinderne
Verdens bedste cross channel-virksomheder
1. Best Buy (USA)
2. Nordstrom (USA)
3. De Bijenkorf (Holland)
4. Conrad (Tyskland)
5. Webhallen (Sverige)
6. Marks & Spencer (Storbritannien)
7. Gap (USA)
8. Walmart (USA)
9. New Look (Storbritannien)
10. Apple (USA)
Kilde: Ebeltoftgroup - “Global Cross Channel Retailing Report 2014”
I en ny rapport kåres de virksomheder, der klarer sig bedst i cross channel-kapløbet på verdensplan. Se vinderne her.
Cross channel er det nye buzzword i detailbranchen. Alle taler om det, men hvilke kæder formår rent faktisk at give kunderne gnidningsfri oplevelse, når de handler på tværs af kanaler?
Det internationale netværk af detaileksperter, Ebeltoft Group, har i en ny rapport listet de ti bedste cross channel virksomheder i verden med udgangspunkt i virksomheder fra 16 lande og fire brancher (DIY, forbrugerelektronik, mode og generelle detaillister).
LÆS OGSÅ: Ny rapport: Der er ingen vej uden om cross channel
Her ligger den amerikanske elektronikkæde Best Buy i top. Og amerikanerne ligger sammen med briterne generelt i toppen, når det kommer til de enkelte landes cross channel-modenhed. Det vidner fem placeringer i top ti da også om (se faktaboks).
Samtidig vidner topplaceringerne også om, at især stormagasiner investerer i cross channel. Amerikanske Nordstrom har sikret sig en andenplads, mens hollandske De Bijenkorf ligger på en tredjeplads. Samtidig indtager tyske Conrad en fjerdeplads, mens britiske Marks & Spencer følger efter på en sjetteplads.
Elgiganten og Silvan i top
I en dansk kontekst er Elgiganten den kæde, der klarer sig bedst, når det kommer til implementeringen af cross channel i forretningen.
Elektronikkæden er dog ikke den eneste danske virksomhed, som klarer sig godt i undersøgelsen.
Ser man isoleret på gør-det-selv-branchen ligger Silvan nemlig i top, som den bedste kæde i branchen på tværs af alle lande. Det er især de tiltag, der driver trafik fra online butikken til den fysiske butik, der sikrer kæden den gode placering. Det gælder blandt andet muligheden for på nettet at se lagerstatus i butikkerne samt muligheden for at bestille varer online til afhentning i butikken.
Silvan har også tiltag, der driver trafikken den anden vej fra butik til net, men de er mindre udviklede. Det gælder blandt andet en selvbetjeningskiosk, der giver adgang til e-butikken, som findes i de fleste varehuse. Ligesom mange andre kæder halter Silvan dog efter, når det gælder medarbejdernes cross channel-kompetencer, men altså ikke nok til at fratage kæden førstepladsen i gør-det-selv-branchen.
LÆS OGSÅ:Ny bog vil give detailhandlen cross channel-opskrifter
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter