Føtex aflyser stort anlagt kampagne
En planlagt kampagne ville simpelthen ikke give mening midt under coronakrisen, så nu har Føtex aflyst den.
Verdens aktuelle tilstand har fået marketingafdelingerne i landets virksomheder til at revurdere deres planer for 2020.
Det gælder også hos Føtex, hvor coronakrisen har sendt en stort anlagt kampagne tilbage i skrivebordsskuffen, skriver Dansk Markedsføring.
Oprindeligt var der lagt i ovnen til en fejring af supermarkedskædens 60 års fødselsdag - blandt andet med en brandingfilm. Det må nu vente til næste runde fødselsdag, lyder det fra marketingdirektøren i Føtex, som her svarer på spørgsmålet hvorfor?
- Fordi coronakrisen ikke er det rigtige tidspunkt for os at kommunikere den slags, siger Karin Sommer til Dansk Markedsføring
- Vi løfter i øjeblikket en vigtig samfundsopgave på fødevareområdet, og det ville simpelthen ikke give mening at fejre sin fødselsdag i den kommercielle kommunikation i den situation, vi står i nu, siger hun.
Coronakrisen har tidligere fået flere supermarkedskæder til at revurdere markedsføringen. Coop har blandt andet standset en tv-kampagne, hvor man kunne vinde en rejse. Det kunne BT melde om.
Hos Aldi gav det i marts problemer, at tilbudsaviserne typisk bliver redigeret flere måneder i forvejen. Håndsprit var endt som en spotvare, men i mellemtiden var der opstået akut mangel på de virusdræbende dråber.
LÆS OGSÅ: Udskældt Føtex-kampagne har haft stor effekt
Læs hele artiklen på Dansk MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter