Udskældt Føtex-kampagne har haft stor effekt
En snøvlende boksehandske har været med til at skabe et helt andet billede af Føtex. Konkrete tal viser kampagnens effekt.
Ikke alle har været lige vilde med Føtæsk-reklamerne, hvor en talende boksehandske på snøvlende vis gør folk opmærksomme på, at Føtex har sænket prisen på en lang række dagligvarer.
Men kampagnen har været yderst effektfuld. Det skriver Bureaubiz.
- Kampagnen har haft så stor gennemslagskraft, at vi dels har ændret danskernes perception, så de i dag er blevet overbeviste om, at “Føtex har gode priser”, og dels har kunnet reducere media spend med 15 procent og alligevel indfri vores målsætning, Karin Sommer til Bureaubiz. Hun er marketingchef i Føtex.
Helt konkret er andelen af kunder, som mener, at Føtex har gode priser, steget med 23 procentpoint fra 2017-2018, mens kundestrømmen er øget med lige knap to millioner.
Samtidig er hele kampagnens ROMI (return on marketing investment) sat til syv procent. Med andre ord har Føtex fået 1,07 kroner tilbage for hver krone, der er blevet investeret i prisnedsættelser og markedsføring.
LÆS OGSÅ: Aggressive supermarkeder sender fødevarepriser på retur
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter