Discountkæde omvender forbrugere med sin kampagnestil
Et særligt brandunivers har fået bugt med en del fordomme, lyder det fra discountkæde. Nu bliver endnu en kampagne sendt på gaden.
Danske forbrugere har typisk været en smule skeptiske over for nogle discountkæder - men nu er Lidl ved at tilkæmpe sig et lidt bedre omdømme og en stærkere omsætning.
Flere omgange med kampagner og brugen af brandunivserset #LidlOverrasker har været med til at gøre udslaget, skriver Lidl i en pressemeddelelse.
- Vi har generelt hævet salget af vores friske, økologiske og gourmetprodukter, mens vi i selve ugerne har set nogle rigtig flotte og positive udsving i salget, siger Mikko Forsström, indkøbsdirektør i Lidl.
- Det er selvfølgelig glædeligt at øge omsætningen, men især glæder det mig, at opfattelsen af Lidl som brand bliver stadigt mere positiv, siger han.
Lidl har i øjeblikket 118 dagligvarebutikker i Danmark, men de tyske ejere i Schwarz-koncernen offentliggør ikke særskilte regnskaber for den danske del af forretningen.
Premiere på nye film
Fra i dag er Lidl så afsender på endnu en kampagne, som både kommer til at løbe på tv, sociale medier, i magasiner og udendørs.
I to reklamefilm besøger et par nogle af discountkædens leverandører - et gartneri og et mejeri. Det besøgs-koncept har Lidl kørt med gennem tre år.
- Selvom rigtig mange danskere efterhånden har fået øjnene op for, at man godt kan købe både friskt, økologisk og gourmet i Lidl, så skal det ikke nogen hemmelighed, at vi gerne vil tilbagevise nogle af de discountfordomme, der stadig hænger fast nogle steder om, at lave priser ikke kan være lig med høj kvalitet, siger Mikko Forsström.
Brandinguniverset #LidlOverrasker så dagens lys for første gang i julen 2017, hvor Lidl leverede alle råvarer til restaurant Frederikshøj, som servicerede et stort hold uvidende gæster med retter af Lidl-råvarerne.
Reklamebureauet TBWACopenhagen står bag #LidlOverrasker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter