Stolt discountkæde runder 355.000 medlemmer af kundeklub
For et år siden sendte discountkæde en spritny medlems-app på gaden. Det har været en succes, som kunderne vender tilbage til.
Målrettet markedsføring og belønning til loyale kunder har været med til at trække over 355.000 medlemmer til Lidls digitale kundeklub, der blev lanceret for præcis et år siden.
Sådan lyder det fra discountkæden i en pressemeddelelse.
- Det skal ikke være nogen hemmelighed, at der er hård kamp om brugernes opmærksomhed i den digitale verden, siger Thomas Thybo, digital manager i Lidl.
- Derfor har det også krævet enormt meget arbejde at udvikle og løbende tilpasse vores medlems-app, så den rent faktisk engagerer vores kunder, fortsætter han.
I 2005 åbnede de første 13 Lidl-butikker i Danmark. Siden er antallet vokset til 118.
Rabatter trumfer konkurrencer
Ifølge Lidl kan der normalt være en fare for, at kunderne hurtigt glemmer at bruge deres medlems-apps på telefonen. Men faktisk ser oplever discountkæden en stigning i engagementet blandt medlemmerne.
- Selvom vi er pivstolte af resultaterne her efter et år, så skal vi blive ved med at gøre os umage for at gøre det relevant og værdifuldt at være medlem af Lidl Plus, siger Thomas Thybo.
I marts introducerede Lidl eksempelvis en ordning, Bonus Plus, som belønner loyale kunder med en bonuskuponer.
- Vi har lært rigtig meget om vores kunder i det forgangne år. Blandt andet at de foretrækker kontante rabatter frem for at deltage i konkurrencer. Det fik os til at indføre Bonus Plus, som vi allerede nu har fået mange positive tilbagemeldinger på, siger Thomas Thybo.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter