Freelance servicekoncept kan hjælpe detailhandlen
Med et koncept, der formidler kontakt mellem private, kan detailhandlen udvide sin serviceoplevelse, mener konceptets stifter.
Med hjælp fra konceptet Ahandyhand.dk skal detailhandlen kunne tilbyde kunderne service, selv efter de har forladt butikken.
Det er en af ideerne bag konceptet, fortæller direktør og stifter Christian Arensbak til detailfolk.dk.
- Vi stiller os til rådighed for detailhandelskæder, der vil tilbyde deres kunder en ekstra serviceoplevelse, siger Christian Arensbak.
Ahandyhand fungerer som en form for datingportal, hvor folk der leder efter hjælp til noget kan finde folk, der mod betaling er villige til at hjælpe. Det kan være med alt fra rengøring til indkøb. Det er private aktører, der tilbyder deres hjælp for mellem 100 og 150 kroner i timen.
En del af butikkernes eget servicekoncept
Butikkerne kan bruge konceptet, hvis de sælger varer, som kunderne har brug for at få installeret, samlet eller hængt op.
Ahandyhand samarbejder allerede med kæder som blandt andet Bilka og Silvan.
- Det er for detailhandelskæder, der kan se vores ydelse som en del af deres servicekoncept, siger Christian Arensbak og fortæller, at Ahandyhand selv sørger for det marketingmateriale, som kæderne kan have i butikkerne og på deres hjemmeside.
Samarbejdet med Bilka har indtil nu været i gang i omkring halvandet år og tilbagemeldingerne fra de kunder, der benytter sig af tilbuddet om en hjælpende hånd til eksempelvis installering eller montering, har været positive, fortæller direktøren.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter