Fem råd fra ekspert: Sådan bliver butikker mere synlige
Ifølge ejer af digitalt marketingbureau handler det for butikker og kæder bl.a. om at skaffe links, som deres konkurrenter ikke kan kopiere.
- På online-markedet, hvor konkurrencen er stor, er det helt essentielt, at butikker og butikskæder kan skabe opmærksomhed om deres forretning. Samtidig fylder Google-optimering mere og mere, og links betyder meget i forhold til ens synlighed.
Det siger Bjarke Bekhøj, ejer af det digitale marketingbureau Compell, der har specialiseret sig i strategisk rådgivning om tilstedeværelse på de digitale platforme.
Ifølge Bjarke Bekhøj handler det for butikker og kæder om at skaffe links, som deres konkurrenter ikke kan kopiere, og det kan butiksejere og ansvarlige eksempelvis gøre ved at skaffe links til deres hjemmeside via samarbejde med andre hjemmesider.
LÆS OGSÅ: Detailekspert: Det er simpelthen uartigt
Her giver Bjarke Bekhøj, der blandt andet er blogger her på detailfolk.dk, fem konkrete råd til butiksejere og ansvarlige, så deres butik eller kæde bliver mere synlig online:
1) Serviceleverandører
De folk, der leverer ydelser til dig, har du allerede skabt et bånd til, og dine serviceleverandører kan derfor være din første kilde til at skaffe links. En god mulighed er eksempelvis at du laver en anmeldelse af deres service, som de kan bruge til deres egen hjemmeside, selvfølgelig med dit logo og link til din hjemmeside. Det gavner begge parter, da de får reklame for deres ydelse, og du får et link til gengæld.
2) Lokale websites
Det er vigtigt at gøre sig synlig lokalt, og i den forbindelse er de lokale websites nyttige. Her kan du eksempelvis skaffe links fra en lokal handelsforening, hvor man som medlem kan få et link på deres hjemmeside eller et lokalt website, som viser hvilke forretninger, der ligger i din lokale by.
Især hvis du har en lokal detailbutik, er det vigtigt at få links fra det lokale miljø, og her er det stort set ligegyldigt om den hjemmeside, du får links fra, er relevant for din virksomhed – synligheden i det lokale miljø spiller den største rolle. Dette kan også gøres ved eksempelvis at sponsorere den lokale sportsklub eller den lokale avis – og derved få et link tilbage som tak.
3) Turistsites
Princippet med turistsites bygger på det samme som de lokale websites. Du kan enten med eller uden betaling tage kontakt til en turistforening for at blive vist på deres hjemmeside. Her kan dit brand blive vist som en potentiel forretning at besøge, når man er turist i den by, hvor din detailbutik ligger.
4) Anmeldelsessites
Du skal ikke være bekymret for at få anmeldelser, da dine kunder bedømmer din virksomhed uanset, om du er registreret på et anmeldelsessite eller ej. Derimod skal du se anmeldelsessiderne som en god mulighed til at få et nemt og gratis link til din hjemmeside. Udover Trustpilot.dk, hvor du tilmelder din hjemmeside med oplysninger om din forretning, åbningstider og link til din hjemmesisde, er Storebadge et godt redskab til både at få anmeldelser og links.
5) Gæsteindlæg på relevante domæner
At skabe relevant indhold i form af eksempelvis gæsteindlæg på andre hjemmesider, demonstrerer ikke blot dine færdigheder og din viden, men skaber også opmærksomhed om din forretning. Det kræver selvfølgelig, at den pågældende hjemmeside er relevant for både din og hjemmesidens målgruppe. Når du skiller dig ud og deler viden baseret på erfaringer, som ikke alle ligger inde med, bliver det også interessant for hjemmesiden at dele dine statements. Hertil kan du sørge for at kræve, at du som minimum får et link til din hjemmeside med i artiklen.
LÆS OGSÅ: Detailekspert: Disse trends vil præge detailhandlen i 2016
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter