Detailekspert: Det er simpelthen uartigt
- Når man ikke har styr på sin forretning og begår fejl, så er det butikken, der har et problem, siger Henrik Meng fra Meng & Company.
En undersøgelse fra Yougov har vist, at næsten hver femte dansker, der har påpeget en supermarkeds-fejl inden for de seneste seks måneder, har oplevet at få en nedladende, ubehagelig eller arrogant behandling af personalet.
- Det er simpelthen uartigt. Når man ikke har styr på sin forretning og begår fejl, så er det butikken, der har et problem, og så siger man altså undskyld og lægger sig fladt ned. Supermarkedskæderne skal gøre det klart for deres medarbejdere, at man skal tage ansvar og erkende fejl, når kunderne henvender sig.
Det siger Henrik Meng, stifter af og direktør i konsulentvirksomheden Meng & Company, som rådgiver firmaer i, hvordan man skaber et godt medarbejderengagement og service - og dermed også kundetilfredshed, til Søndagsavisen.
Ifølge avisen finder Coop og Dansk Supermarked det uacceptabelt, hvis personalet opfører sig arrogant over for kunder, der oplever fejl. Dansk Supermarked oplyser, at deres ansatte altid skal behandle kunderne ordentligt – også selvom de brokker sig over fejl. Det samme oplyser Coop.
- I de situationer skal medarbejderen selvfølgelig beklage fejlen og betale pengene tilbage med det samme, skriver Jens Juul, informationsdirektør i Coop, til Søndagsavisen.
LÆS OGSÅ: Rema 1000-købmands opsang til kunde hitter
Læs hele artiklen på SøndagsavisenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter