Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Sådan har fynsk supermarked øget kundetilfredsheden





Tuesday den 3 May 2016 kl. 11:01 - Kilde: Koda

Hos Superbrugsen i Søndersø på Fyn har butikken fået både gladere kunder og medarbejdere, fortæller den lokale brugsuddeler.

Med hjælp fra den professionelle musikleverandør Auditive Network har Superbrugsen i Søndersø på Fyn øget butikkens kundetilfredshed med 43 procent.

Ifølge den lokale brugsuddeler Michael H. Bjerg giver musikkonceptet kunderne lyst til at blive længere i butikken.

Det skriver koda.dk.

Musikken er inddelt i tre zoner. Supermarkedet spiller én type musik i frugt- og grøntafdelingen, som samtidigt også er check-in-zone, en anden type musik i vinafdelingen og rejsen afrundes i afdelingen personlig pleje, som også er check-ud-zone. De forskelige musikzoner danner rammerne for den samlede oplevelse kunderne får, når de handler i butikken.

- Vores kundetilfredshed er steget 43 procent. Der er mange gode grunde til at bruge musik. Det vigtigste for os er, at kunderne slapper af og er i godt humør, når de handler. Vi kan se, at kunderne står mere stille, og der er ikke så hektisk i butikken, når der er musik i baggrunden. Kunderne kan fx fordybe sig ved vinene til den afslappede musik, der er valgt til området. Det skinner meget igennem, at musikken giver mulighed for fordybelse, fortæller Michael H. Bjerg til koda.dk.

Flere fordele

Brugsuddeleren fortæller videre, at kunderne har rost musikken, imens de er i butikken.

- Det er noget af det bedste, vi har brugt penge på, da vi lavede om i butikken. Når man handler i de stille timer, giver musikken liv, så man ikke føler, at der er lukket eller hel dødt. Og fredag eftermiddag kører vi noget andet musik end fx om mandagen. Det er rart, at der om fredagen kommer noget nu-har-vi-fri-musik, der giver en weekend-stemning. Så er det nemmere at sælge røde bøffer. Man kan virkelig mærke det på kunderne. De er meget mere modtagelige og afstressede, og det er på grund af musikken, siger Michael H. Bjerg.

En af sidegevinsterne ved det nye musikkoncept er, at medarbejderne er glade for musikken. Når de går og stiller varer op på hylderne inden åbningstid, hører de mere ungt musik og skruer højere op for volumen.
Det giver ifølge den fynske brugsuddeler en god stemning hos medarbejderne, som igen smitter af på kunderne.

LÆS OGSÅ: Sådan vil Superbrugsen adskille sig mere fra konkurrenter

Har udbredt musikkonceptet

Hos Auditive Network, som arbejder med at skabe musikløsninger til forretninger og brands med det formål at bruge musikken til at fremme oplevelser og budskaber, forklarer administrerende direktør, Jacob Rentsch, hvordan de har hjulpet Superbrugsen.

- Med Superbrugsen har vi arbejdet med at udvikle en lydidentitet for Superbrugsen, som er geosegmenteret således, at vi arbejder med en differentieret version af Superbrugsens lydidentitet ud fra området, om det er land, by eller storby. Ligeledes arbejdes med sæson, tidszoner og temaer gennem en zone-tankegang, der skaber en oplevelsesrejse gennem butikken, forklarer Jacob Rentsch til koda.dk, som skriver, at Superbrugsen har valgt at udbrede musikkonceptet til stort set alle kædens butikker.

LÆS OGSÅ: Superbrugsen efter svære år: Sådan er vi blevet en succes

Læs hele artiklen på Koda


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD