Superbrugsen tester nyt koncept
Coops succesfulde Superbrugsen-kæde forsøger sig nu med et nyt city-koncept, hvor de tre første butikker er ved at blive bygget om.
Ligesom Kvickly opnåede Superbrugsen sit bedste årsresultat i det forgangne år.
Det kom frem, da Coop torsdag fremlagde årsregnskab for 2015, uden at detailhandelskoncernen dog oplyser specifikke tal for de enkelte kæder.
I kølvandet på årsregnskabet afslører Superbrugsen, at kæden netop er påbegyndt ombygningen af tre butikker – to tidligere Fakta Q-butikker og én Lokalbrugsen – i København forud for åbning af et nyt city-koncept, der skal åbne i slutningen af måneden.
Ideen er at tilbyde kunderne de mest efterspurgte supermarkedsvarer i mindre, meget overskuelige butikker, der gør det nemt og hurtigt at handle ind på centrale og trafikerede placeringer i de største byer.
LÆS OGSÅ: To kæder hjælper Coop til flot årsregnskab - én kæde dumper
Sådan er konceptet
- Vi mærker en stigende efterspørgsel efter hurtige indkøb af høj kvalitet, som man kan gøre tæt på, hvor man bor eller arbejder. Jeg regner bestemt med, at vi inden sommerferien ved, om vi vil gå videre med vores nye city-koncept med henblik på at åbne flere butikker, siger Superbrugsens kædedirektør, Kenneth Pedersen, om det nye koncept med navnet ’Brugsen’.
Brugsen satser på et meget stort udvalg af frisk frugt og grønt, meget økologi, mange måltidsløsninger, Meyers brød, de mest solgte kolonialvarer og en lille deli-afdeling.
- Brugsen-navnet er valgt, fordi vi vil signalere, at vi så at sige vender tilbage til vores rødder, forklarer Kenneth Pedersen i et interview med detailfolk.dk, hvori han understreger, at der med Brugsen ikke er tale om en ny kæde, men om et nyt city-koncept.
LÆS OGSÅ: Coop åbner 400 nye takeaway-afdelinger
Skal ikke være eksklusivt
- Hvorfra håber Brugsen at kunne kapre kunder?
- I princippet alle steder fra: Discountkæder og takeaway-steder. Det er meget vigtigt for os, at Brugsen ikke bliver en eksklusiv takeaway-butik. Det er slet ikke meningen. De steder findes der mange af i de største byer. Brugsen skal være for alle, siger Kenneth Pedersen.
Typisk bliver de nye Brugsen-butikker på omkring 300 m2, og ifølge kædedirektøren er city-butikkerne tiltænkt de største danske byer.
LÆS OGSÅ: Superbrugsen efter svære år: Sådan er vi blevet en succes
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter