Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Superbrugsen tester nyt koncept

Grafik af det nye city-koncept med navnet ’Brugsen’




Friday den 8 April 2016 kl. 07:48 af: Søren Duran Duus

Coops succesfulde Superbrugsen-kæde forsøger sig nu med et nyt city-koncept, hvor de tre første butikker er ved at blive bygget om.

Ligesom Kvickly opnåede Superbrugsen sit bedste årsresultat i det forgangne år.

Det kom frem, da Coop torsdag fremlagde årsregnskab for 2015, uden at detailhandelskoncernen dog oplyser specifikke tal for de enkelte kæder.

I kølvandet på årsregnskabet afslører Superbrugsen, at kæden netop er påbegyndt ombygningen af tre butikker – to tidligere Fakta Q-butikker og én Lokalbrugsen – i København forud for åbning af et nyt city-koncept, der skal åbne i slutningen af måneden.

Ideen er at tilbyde kunderne de mest efterspurgte supermarkedsvarer i mindre, meget overskuelige butikker, der gør det nemt og hurtigt at handle ind på centrale og trafikerede placeringer i de største byer.

LÆS OGSÅ: To kæder hjælper Coop til flot årsregnskab - én kæde dumper

Sådan er konceptet

- Vi mærker en stigende efterspørgsel efter hurtige indkøb af høj kvalitet, som man kan gøre tæt på, hvor man bor eller arbejder. Jeg regner bestemt med, at vi inden sommerferien ved, om vi vil gå videre med vores nye city-koncept med henblik på at åbne flere butikker, siger Superbrugsens kædedirektør, Kenneth Pedersen, om det nye koncept med navnet ’Brugsen’.

Brugsen satser på et meget stort udvalg af frisk frugt og grønt, meget økologi, mange måltidsløsninger, Meyers brød, de mest solgte kolonialvarer og en lille deli-afdeling.

- Brugsen-navnet er valgt, fordi vi vil signalere, at vi så at sige vender tilbage til vores rødder, forklarer Kenneth Pedersen i et interview med detailfolk.dk, hvori han understreger, at der med Brugsen ikke er tale om en ny kæde, men om et nyt city-koncept.

LÆS OGSÅ: Coop åbner 400 nye takeaway-afdelinger

Skal ikke være eksklusivt

- Hvorfra håber Brugsen at kunne kapre kunder?

- I princippet alle steder fra: Discountkæder og takeaway-steder. Det er meget vigtigt for os, at Brugsen ikke bliver en eksklusiv takeaway-butik. Det er slet ikke meningen. De steder findes der mange af i de største byer. Brugsen skal være for alle, siger Kenneth Pedersen.

Typisk bliver de nye Brugsen-butikker på omkring 300 m2, og ifølge kædedirektøren er city-butikkerne tiltænkt de største danske byer.

LÆS OGSÅ: Superbrugsen efter svære år: Sådan er vi blevet en succes



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD