Facebook-konkurrencer når ikke de rigtige
Det kan være spild af tid og penge at investere i Facebook-konkurrencer, mener ekspert.
Konkurrencer på Facebook er blevet meget populære blandt virksomheder. Men det er langt fra sikkert, at de har den ønskede effekt. Det forklarer Claus Farsinsen til Bureaubiz.
Han arbejder til dagligt i bureauet Lorentzen & Farsinsen, der rådgiver virksomheder om annoncering på Facebook.
- I mange henseender vil vi som Facebookbrugere betragte konkurrencer som spam, siger Claus Farsinsen.
Han understreger, at konkurrencerne ofte når ud til de forkerte mennesker, fordi de primært rammer konkurrencejægerne, der organiserer sig i grupper på Facebook, hvor de samler konkurrencerne.
- Der er folk, der bare kigger rundt for at se, om de kan vinde noget. Nu fylder de ekstra meget. Hvis det er de samme personer, der deltager i 20 konkurrencer hver dag, så gør de det ikke, fordi de har en interesse i det brand, de deltager i en konkurrence hos. Dermed får virksomhederne ikke noget ud af det, eller også bliver det meget begrænset, siger han.
LÆS OGSÅ: Flere virksomheder foretrækker micro-influencers
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter