Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Flere virksomheder foretrækker micro-influencers

Foto: detailfolk.dk



Tirsdag den 8 maj 2018 kl. 06:10 - Kilde: Business - 0

Reklame på de sociale medier gennem såkaldte influencers har været populært længe. Hvordan, det foregår, er ved at forandre sig.

De fleste virksomheder er klar over, at man kan nå især mange unge forbrugere ved at påvirke dem gennem de såkaldte influencers. Det vil sige folk, der har mange følgere på de sociale medier såsom Instagram, Youtube og Facebook eller på deres egne blogs. 

I mange år var hovedreglen, at jo flere følgere den enkelte havde, jo bedre var de til at få budskabet ud. Men sådan er det ikke nødvendigvis længere. Det skriver Business.

- Hvor det hidtil har været influencers med mellem 500.000 og halvanden million følgere og superstjerner, virksomheder var ivrige efter at få fat på, foretrækker mange virksomheder nu influencers, som har mellem 10.000 og 100.000 følgere. Det er dem, der kaldes micro-influencers, skriver Business. 

Bestseller bruger micro-influencers

En af de virksomheder, der anvender denne strategi er Bestseller-brandet Jack & Jones. Her bruger man både influencers med mange og med få følgere.

- Vi er et stort brand, så derfor er det meget vigtigt for os også at være til stede lokalt, og via micro-influencers kan vi få lokal opmærksomhed. Vi oplever, at målgruppen føler, de er mere relevante, fordi de er mere autentiske, siger Malene Louise Lehmann Jensen, der er PR-ansvarlig hos Jack & Jones til Business.

Ofte finder Jack & Jones ud af, hvilke micro-influencers, der er gode at bruge ved at spørge de lokale butikker. Lige nu samarbejder brandet med influencers i omkring 30 byer i Danmark.

- Vores butikspersonale kender byen og ved, hvilke typer fyre der plejer at handle i butikken. Og så kigger vi selvfølgelig på deres følgere. Det er vigtigt, at de er lokale fyre, der har lokale følgere, siger Malene Louise Lehmann Jensen.

LÆS OGSÅ: YouTube-reklamer hitter for Magasin

Læs hele artiklen på Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD