Flere virksomheder foretrækker micro-influencers
Reklame på de sociale medier gennem såkaldte influencers har været populært længe. Hvordan, det foregår, er ved at forandre sig.
De fleste virksomheder er klar over, at man kan nå især mange unge forbrugere ved at påvirke dem gennem de såkaldte influencers. Det vil sige folk, der har mange følgere på de sociale medier såsom Instagram, Youtube og Facebook eller på deres egne blogs.
I mange år var hovedreglen, at jo flere følgere den enkelte havde, jo bedre var de til at få budskabet ud. Men sådan er det ikke nødvendigvis længere. Det skriver Business.
- Hvor det hidtil har været influencers med mellem 500.000 og halvanden million følgere og superstjerner, virksomheder var ivrige efter at få fat på, foretrækker mange virksomheder nu influencers, som har mellem 10.000 og 100.000 følgere. Det er dem, der kaldes micro-influencers, skriver Business.
Bestseller bruger micro-influencers
En af de virksomheder, der anvender denne strategi er Bestseller-brandet Jack & Jones. Her bruger man både influencers med mange og med få følgere.
- Vi er et stort brand, så derfor er det meget vigtigt for os også at være til stede lokalt, og via micro-influencers kan vi få lokal opmærksomhed. Vi oplever, at målgruppen føler, de er mere relevante, fordi de er mere autentiske, siger Malene Louise Lehmann Jensen, der er PR-ansvarlig hos Jack & Jones til Business.
Ofte finder Jack & Jones ud af, hvilke micro-influencers, der er gode at bruge ved at spørge de lokale butikker. Lige nu samarbejder brandet med influencers i omkring 30 byer i Danmark.
- Vores butikspersonale kender byen og ved, hvilke typer fyre der plejer at handle i butikken. Og så kigger vi selvfølgelig på deres følgere. Det er vigtigt, at de er lokale fyre, der har lokale følgere, siger Malene Louise Lehmann Jensen.
LÆS OGSÅ: YouTube-reklamer hitter for Magasin
Læs hele artiklen på BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter