Disse møbelkæder klarer sig bedst på sociale medier
Boligkæderne på det danske marked er alle sammen aktive på de sociale medier. Men hvem er bedst? Det ser to eksperter på.
Ikea, Ilva, BoConcept, Fritz Hansen, Bolia og Hay er alle sammen aktive på Facebook, Youtube og Instagram. Men hvem klarer sig bedst? Det vurderer reklamebureauerne Orbit Red og INNX for webmediet Dansk Markedsføring.
- Samlet set har brandsene uploadet 3.437 posts fordelt på Facebook, Instagram og YouTube, hvilket har kastet tilsammen 6.840.750 interaktioner af sig, skriver Dansk Markedsføring.
Fritz Hansen klarer sig godt
Fritz Hansen har den næststørste frekvens af alle boligkæderne med 680 posts på et år. Og de får også en del for pengene. Meget mere end Ilva, der er topscoren med 1.300 posts om året.
- Hvis man sætter en gennemsnitlig kostpris på interaktioner samt en gennemsnitlig kostpris på post-udvikling, så får Fritz Hansen et Return on Content Investment på over en million ud af sin indsats, mens Ilva går i minus med mere end tre mio. kroner, skriver Dansk Markedsføring.
Partnere og æstetik er afgørende
Samlet set er det HAY og Fritz Hansen, der sidder på størstedelen af interaktionerne.
- De brands, der klarer sig bedst, viser en god forståelse for visuel iscenesættelse og den rette balance mellem produkt og inspiration. Det er tydeligt, at det giver stor effekt at nævne designerne og samarbejdspartnerne for at udbygge reach og sætte brandet i en ny men relevant kontekst, siger Mads Brix, CEO hos INNX.
LÆS OGSÅ: Illums Bolighus går frem trods brand
Læs hele artiklen på Dansk MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter