Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Ekspert vil genoplive det gamle købmandskab





Fakta

Bogen Dér var du jo er netop udkommet. Den bliver beskrevet som en biografisk ”guidebog.”

Forfatteren Henrik Meng har rådgivet om ledelse, trivsel, medarbejderengagement og kundeservice i snart 30 år. Han er stifter og seniorrådgiver i Meng & Company.

Udgivelser fra samme forfatter:

- Nøjjj, det er dit liv, så hvad vil du gøre ved dét!?

- Kan man revne af begejstring?

- Værtens bedste service - License to THRILL

Kilde: Meng & Company

Wednesday den 6 November 2019 kl. 10:37 af: Kristian Holgersen

I en ny bog peger detailekspert på empati og hjælpsomhed som midler mod tidens dårligdomme. Få tre gode råd at starte på.

Evnen til at vise ægte, empatisk hjælpsomhed kan være en af de vigtigste nøglerne til at styrke forretningen.

Det mener forfatter og detailekspert Henrik Meng. Han er lige nu aktuel med bogen Dér var du jo, hvor læseren kan blive klogere på, hvordan man skaber en ægte kundeorienteret virksomhedskultur.

- Jo mere digital verden bliver, jo mere automatiserede indkøb bliver, desto mere lægger vi alle sammen mærke til den ægte, empatiske hjælpsomhed og service når vi støder på den, siger Henrik Meng i en pressemeddelelse.

Datidens købmænd var verdensmestre i disciplinen, mener Henrik Meng, og den er værd at genoplive i både store koncerner og små familieejede butikker.

- Når kunder kan få den samme vare mange forskellige steder, så bliver servicen helt afgørende i konkurrencen om kunderne og deres loyalitet. Og når først kunderne er glade og loyale, bliver medarbejderne glade, og det kan aflæses i analyser af arbejdsmiljø og ses på bundlinien, siger han.

Tre gode råd at starte på

Ifølge Hentik Meng er der ingen vej udenom den ægte kundeorienterede virksomhedskultiur, hvis man skal have et sundt arbejdsmiljø og en sund virksomhed.

Heldigvis er der ikke tale om atomfysik eller raketvidenskab - det kræver bare øvelse. Her giver Henrik Meng læserne af Detailfolk tre gode råd at starte på:

1. Mød kunderne på en ægte måde og i øjenhøjde; et ægte smil og en ærlig oprigtig velkomst bliver som regel kvitteret med ægte interesse og købslyst!

...for når kunden bliver mødt med ægte glæde, er hun/han gladere for at besøge os i det hele taget!

2. Vis ægte empati med kunden uanset om hun/han er glad, sur eller frustreret!

...når kunden bliver forstået, har hun/han lettere ved at komme videre med sit egentlige forehavende!

3. Brug din erfaring og empati til at løse kundens behov fra hendes eller hans synspunkt og på en måde, der glæder og gavner nu og her!

...når kunden oplever at blive forstået og hjulpet på en måde, der løser kundens behov, kommer hun/han igen og tager vennerne med! Også selvom det måske indimellem bliver lidt dyrere end en kunden havde regnet med.

Og husk så at sige farvel på en facon der gør kunden glad og skaber grobund for, at I kan “ses igen”!

LÆS OGSÅ: Ekspert: Her er fundamentet for gode indkøbsoplevelser



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD