Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Trættende at ministeren gør detailansatte til laveste fællesnævner"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Ekspert: Her er fundamentet for gode indkøbsoplevelser

Foto: detailfolk.dk



FAKTA

Retail Reinvented er et udviklingsprojekt på Cphbusiness.

Afdelingen ”Service og Oplevelser” i to år arbejdet med en række detailvirksomheder om udvikling af bedre indkøbsoplevelser. Blandt andet har Coop, Magasin, Skousen og Aldi deltaget.

- Vi har evalueret på metoderne og resultaterne, og på den baggrund har vi indkredset nogle brugbare værktøjer, som jeg håber kan inspirere detailhandlen til udvikling af bedre indkøbsoplevelser, skriver Anders Bjerring Høier.

Her kan du læse artiklen “Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne” .

Kilde: Retail Reinvented

Torsdag den 11 april 2019 kl. 11:24 af: Kristian Holgersen - 0

At skabe gode indkøbsoplevelser er livsvigtigt for små og mellemstore butikker, skriver lektor i en ny vejledning på området.

Forbrugerne efterlyser i stigende grad oplevelser. Det skal være tiden at værd at gå i fysiske butikker, når nu de fleste indkøb også kan ordnes på nettet.

At skabe gode indkøbsoplevelser er ligefrem livsvigtigt “i et presset marked, hvor både udbud og efterspørgsel udvikler sig markant,” skriver Anders Bjerring Høier i en artikel. Han er lektor på Cphbusiness og tidligere administrerende direktør i Friluftsland.

I forbindelse med projektet Retail Reinvented har Anders Bjerring Høier allerede præsenteret en konkret guide med otte råd om at skabe gode indkøbsoplevelser. Den bliver nu udvidet med et “Forretningsfundament.”

Tilføjelsen består af af de to punkter “Kend din kunde” og “Butikkens DNA.”

- Et stærkt kundefokus skal gennemsyre alle dine tiltag. Derfor må disse tiltag tage udgangspunkt i et nogenlunde klart billede af, hvem målgruppen for dit koncept er, skriver Anders Bjerring Høier

- Selv mindre butikker og butikskæder vil ofte være i stand til at udføre deres egne markedsanalyser, og du kan ved hjælp af spørgeskema-undersøgelser og/eller interviews komme ret langt, skriver han.

>> LÆS DE GODE RÅD HER

LÆS OGSÅ: Guide: Sådan håndterer du vrede kunder



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD