Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Alle kender ROI, men har du fokus på ROE?"

- Morten Max, MAX - Retail Made Simple
Læs bloggen her

Analyse af Generation Z - sådan når man den helt unge forbruger





Onsdag den 23 januar 2019 kl. 10:48 af: Lise Møller Schilder - 0

Der har været meget fokus på Generation Y som forbruger, men nu retter en ny analyse blikket mod Generation Z's krav til virksomhederne.

De sande digitale natives siges at være den gruppe, som er født efter 2001. De går også under navnet Generation Z, og de er ved at være myndige forbrugere.

Det er derfor interessant at finde ud af, hvilke værdier de lægger vægt på som forbrugere, hvilket Retail Institute Scandinavia har gjort i en ny rapport. De kalder Generation Z for den mest bevidste forbrugergruppe nogensinde.

- Vi ser lige nu et stigende antal retailere og brands, der øger deres fokus på bl.a. bæredygtighed og social bevidsthed bl.a. som reaktion på, at Generation Y er en meget bevidst forbrugergruppe – og vores undersøgelser viser, at der er god grund til at fortsætte CSR-arbejdet fremadrettet, for Generation Z har endnu højere forventninger på det punkt, fortæller forbruger- og retailekspert Dorte Wimmer i en pressemeddelelse.

Socialt ansvar og bæredygtighed

Bæredygtighed er blandt de områder, som gruppen lægger meget vægt på. Mens det for 74 pct. af danskerne er vigtigt, at produkter og butikker har en bæredygtig profil, gælder det for hele 83 pct. af Generation Z.

I tidligere generationer har det især været kvinderne, som har lagt vægt på bæredygtighed, men i Generation Z er det i næsten lige høj grad begge køn. Gruppen går også op i, at virksomheder tager socialt ansvar.

- De danske forbrugere, og især Generation Z, har i dag høje krav til virksomhederne om, at de aktivt skal vise, at de kæmper for en bedre verden igennem en stillingtagen til samfundsmæssige debatter og politiske spørgsmål – også problematikker, der som sådan ikke har noget at gøre med deres egen forretning, fortæller Dorte Wimmer.

LÆS OGSÅ: Sådan bliver Generation Y begejstret for at købe ind



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD