Flere forbrugere shopper på mobilen
En ny analyse viser, hvor meget danskerne bruger mobiltelefonen, når de shopper og sammenligner priser på nettet.
Computeren er stadig forbrugernes foretrukne redskab, når det kommer til at købe ind på nettet, men mobiltelefonerne er også ved at vinde indpas. Det viser en ny undersøgelse fra konsulentvirksomheden PwC.
I alt shopper 17 procent af de danske forbrugere på deres mobiltelefoner mindst én gang om måneden - sidste år var tallet nede på 12 procent.
Samtidig viser undersøgelsen, at hele 26 procent bruger mobilen til shopping på årlig basis, mens 27 procent bruger den til at sammenligne priser og 26 procent til at researche inden et køb.
- Vores undersøgelse viser, at detailhandlerne med fordel kan overveje at investere i at optimere deres mobilsite, da der ligger et stort potentiale her, og det er mindre omkostningstungt end fx at udvikle og vedligeholde en app, siger Henrik Trangeled Kristensen, partner og detailhandelsekspert i PwC.
- De detailhandlere, som klarer sig bedst i den ”nye” digitale verden, har formået at tilpasse sig kundernes forventninger, fortsætter han.
Selvom mobilen bliver mere populær, så er forbrugerne stadig ikke helt tilfredse. Ifølge undersøgelsen mener 40 procent af danskerne, at skærmen er for lille, 20 procent finder virksomhedernes mobilsites svære at bruge og 10 procent er bekymrede over sikkerheden på siderne.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter