Så meget betyder hurtige mobilsider for dit salg
Google har undersøgt, hvor stor en fordel det er at have en lynhurtig mobilside for netbutikker. Og der er store fortjenester at hente.
Hvis man gerne vil have del af den voksende gruppe kunder, som køber ind på deres mobiltelefoner, så er der en række områder, som er nødt til at fungere. Det vurderer Google, der har undersøgt 10.000 webdomæner til mobil.
Google har blandt de undersøgte webdomæner fundet ud af, at den gennemsnitlige loading-tid for mobilsider er 19 sekunder via en almindelig 3G-forbindelse. Undersøgelsen viste faktisk, at tre ud af fire mobilsider tog 10 sekunder eller længere tid at loade.
Det er relativt lang tid – især fordi over halvdelen af de besøgende på mobilsider er tilbøjelige til at forlade siden, hvis den tager mere end tre sekunder at loade.
Konkrete fordele
Google kan derfor se, at der er en markant fordel for mobilsider der loades i løbet af fem sekunder, i forhold til sider der loades i løbet af 19 sekunder. Siderne, som loades i løbet af fem sekunder, har den fordel, at de:
- tjener op til dobbelt så meget på mobilreklamer
- har 25 procent højere visningsgrad af mobilreklamer
- har 70 procent længere besøgstid
Derfor er siden langsom
Grunden til, at mange mobilsider loader langsomt, skal findes tre forskellige steder, skriver Google i sin undersøgelse. Det gælder filstørrelsen, rækkefølgen som sidens elementer loades i, og sidst men ikke mindst antallet af serveranmodninger.
Det vil altså sige, at jo flere billeder og reklamer, der er på en side, jo langsommere bliver den. Det gælder især, hvis du har sat alle disse elementer på siden til at loade samtidig i stedet for i en prioriteret rækkefølge. Mobilen kan også have svært ved at følge med, hvis den også samtidig skal forholde sig til en lang række anmodninger om tracking i forbindelse med eksempelvis reklamer.
Google har anvendt data fra Webpagetest.org, Google Analytics and DoubleClick til at gennemføre analysen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter