Matas lokker de unge med nyt univers-koncept
Det handler om at være tæt på den unge målgruppe, lyder det fra marketingdirektør.
Hele erhvervslivet drømmer om at knække koden og finde frem til lige præcis det, som de unge forbrugere gerne vil ha’.
Det gælder naturligvis også Matas, hvor man nu gør et forsøg på at nærme sig den attraktive kundegruppe med et beauty-univers under navnet Beame.
Satsningen er en del af den nye strategi “Et fornyet Matas,” der sætter fokus på kædens digitale tilstedeværelse, fremgår det af en pressemeddelelse.
- Vi skal være de største og de bedste på nettet. Derfor skal vi også være til stede, der hvor vores unge målgruppe befinder sig og tilbyde dem samme gode service og hjælp som i vores fysiske butikker, siger Anne Lene Hamann, marketingdirektør i Matas.
Hjælp fra influencers
Med Beame kan unge og andre interesserede få mulighed for at lege med produkter og dele erfaringer med hinanden. Det kommer primært til at ske gennem Instagram og Youtube.
- Vi har lavet et dedikeret team af unge medarbejdere, som sammen med kendte influencers kommer til at skabe en masse spændende indhold med brugerne. De skal engageres og involveres i universet på en helt ny måde, siger Anne Lene Hamann.
Brugerne af universet vil desuden få mulighed for at blive inviteret til forskellige arrangementer, få adgang til lanceringer og komme med forslag til nye varer i Matas’ sortiment.
LÆS OGSÅ: Matas opruster: Giver modeboss ansvaret for digital satsning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter