Matas åbner ny kæde af konceptbutikker
PROFILJOBS
Bolia.com søger en dynamisk og engageret IT Support Manager til en nyoprettet stilling
PWT GROUP søger Koncernøkonomichef – med stærk regnskabsmæssig faglig profil
KINGS & QUEENS ÅBNER I AARHUS og søger personale – kom og bliv en del af en modesucces!

Arbejdet med at forny koncepterne i Matas er for alvor gået i gang. En helt ny type butikker åbner til efteråret.
De næste fem år vil Matas bruge 600 mio. kroner på at forny forretningen. Det kunne topchef Gregers Wedell-Wedellsborg løfte sløret for onsdag.
Allerede nu bliver det første nye koncept præsenteret i en pressemeddelelse. Der er tale om to nye butikker under navnet Matas Natur, som åbner i København og Aarhus til efteråret.
I sortimentet vil der være fokus på helsekost og “naturlig makeup- og hudplejeprodukter.”
- Kunderne efterspørger grønne og naturlige produkter, og vi har heldigvis mange dygtige materialister, der brænder for naturlig skønhed og helsekost, så grundlaget er stærkt, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.
- Vores materialister er eksperter i at levere kyndig rådgivning og skabe gode kunderelationer, og det skal personalet i Matas Natur bygge videre på, fortsætter han.
Påvirker også de gamle butikker
I de resterende Matas-butikker bliver der også plads til nye afdelinger, hvor kunderne kan finde produkter som dem i de nye butikker.
Det samme gælder også for Matas' webshop, hvor Matas Natur vil få sit helt eget grønne univers.
- Vi har allerede i dag en betydelig markedsandel inden for disse områder. Men med satsningen på Matas Natur forventer vi at øge vores markedsandel betydeligt. Vi har en ambition om, at vi skal være førende inden for disse områder, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.
LÆS OGSÅ: Irma lancerer nyt koncept for storsælgende varegruppe
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Kommentarer |
Afstemning
Seneste nyheder
Kendt tegneserieforretning må dreje nøglen om
Her er Pandoras nye topchef
Fødevarekoncern henter chef i Coop
Detailfolk retter: Neye-butikkerne har million-overskud
Lidl gennemfører stor udvidelse af sortimentet
Ikea overvejer en Amazon-agtig platform
Superbrugsen henter ny salgsdirektør
Direktør fortryder unødig overforsigtighed
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect


Ny undersøgelse: Generation Z er den mest bevidste forbrugergruppe nogensinde
Retail Institute Scandinavia A/SSeneste afstemninger
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Er butikkernes julekataloger lige til skraldespanden?
Falske likes og falske følgere er vildledning
Urimelig konkurrence fra udenlandske netbutikker
Længere reklamationsret vil give flere kasserede produkter
Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?