Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Stifter forklarer - sådan skabte vi Normal på fem år

Foto: detailfolk.dk



Monday den 12 February 2018 kl. 09:20 - Kilde: Finans

Medstifter af Normal, Torben Mouritzen, kniber sig nogen gange i armen, når han tænker over, hvor langt Normal er kommet på fem år.

For fem år siden sad stifterne af Normal, Torben Mouritsen og Bo Kristensen, i et kælderkontor. De havde en Normal-butik i Silkeborg. Og det var alt. I dag har kæden 2000 ansatte fordelt over 84 butikker i Danmark, 11 i Norge og en butik i Sverige, der åbnede for tre uger siden. Det skriver Finans.

Normal sælger rengøringsprodukter og kropsplejeprodukter og så en hel masse andre ting og sager - alt sammen parallelimporteret fra andre lande i EU. Ideen udviklede stifterne, mens de begge var uden fast stilling. 

Bo Kristensen havde tidligere været indkøbschef i Dansk Supermarked. Torben Mouritsen havde startet hvidevare-kæden wupti.com, og han savnede noget nyt at rive i. De tog sammen fat i reklamemanden Søren Fauli, som havde leveret reklamerne til Wupti. Og så skabte Søren Fauli identiteten til Normal, der bygger på selvironi og så en bagvedliggende tanke om, at man ikke behøver være perfekt.

Det budskab passer godt til Normals største kundegruppe – unge kvinder. 

Alt er ikke ens

En af Normals helt store forcer er, at kæden ikke behøver at købe de samme varer til alle kædens butikker

- Hvor et supermarked skal have en fast forsyning af varer, er vi mere fleksible. Hvis der er et spændende parti varer, så tager vi det ind, også selvom der ikke er til alle vores butikker, men kun til en del af butikkerne. Et supermarked forventes også at have bestemte varer på hylderne. Vi har altid Ajax, men det kan så være, vi kun har den gule og ikke den lilla. Der er vi ikke så låst, siger Torben Mouritsen.

Normal bruger også meget tid på at spørge sine kunder, hvad de godt kunne tænke sig i butikkerne. De gør de ved at spørge deres 100.000 følgere på Facebook.

- Mange af vores bedst sælgende varer har vi fundet på den måde, fastslår Torben Mouritsen.

LÆS OGSÅ: Normal er årets hurtigst voksende virksomhed

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD