Ekspert: Sådan skal butikker bruge Facebook
De fleste butikker forsøger at skabe opmærksomhed om sig selv på de sociale medier. En ekspert giver tips til succes her.
Efterhånden er de fleste butikker på et eller flere sociale medier såsom Facebook og Instagram. Man kan dog risikere at spilde sin tid, hvis man ikke i forvejen har gennemtænkt en strategi.
HK Handel har derfor bedt ekspert i sociale medier, Benjamin Rud Elberth, om at give et par gode råd.
Give noget af dig selv
For at engagere andre bliver man også nødt til at droppe den glatte overflade.
- Det kræver, at man giver noget af sig selv, sætter mennesker forrest og skriver i en frisk tone, siger Benjamin Rud Elberth, som også anbefaler at man holder igen med opslag om varesalg.
- Man skal forstå, at man skal lune modtageren op med engagerende indhold, inden man kan skrive til dem, at de skal købe en vare.
Han anbefaler, at det kun er i hvert sjette eller syvende opslag, at man forsøger at sælge en vare.
Hellere for meget end for lidt
Man skal heller ikke være bange for at poste for meget. Hellere det end at poste for lidt, lyder rådet. Og så anbefaler Benjamin Rud Elberth, at man holder igen med konkurrencerne.
- Det er nemt at samle fans ved at lave ligegyldige konkurrencer. Men dit publikum bliver præmieryttere, der vender ryggen til, når du kræver noget af dem, forklarer han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter