Ekspert: Netto bruger usædvanlig markedsføring
Netto går i sin markedsføring direkte efter konkurrenten Fakta, og det er usædvanligt, mener en ekspert.
Discountkrigen er brudt ud i lys lue, efter Netto i sidste uge konfronterede konkurrenterne i Fakta direkte i en reklame.
Og det er en usædvanlig form for markedsføring, siger detailhandelsekspert og adm. direktør i Jensen Retail Group Thomas Jensen, til 24timer.
Sagen startede da Netto i en helsides annonce sammenlignede to boner fra henholdsvis Netto og Fakta. Discountbutikken havde købt de samme varer i de to butikker, og bonerne viste, at Netto var billigst.
LÆS OGSÅ: Discountkrigen optrappes: Netto går i bon-krig med Fakta
Og det er usædvanligt, fordi vi i Danmark ikke har tradition for, at man nævner sine konkurrenter direkte i sin markedsføring, forklarer detailhandelsekspert Thomas Jensen.
- Føtex kørte nogle reklamer, hvor de til sidst nævner specifikt, hvilke discount-kæder de vil kunne matche på prisen, men det var i den blødere ende i forhold til det her, siger han til 24timer.
Fakta til går til modangreb
Fakta er efterfølgende gået til modangreb og har fundet 25 varer, der er billigere i Fakta end i Netto.
- Der var jo kunder, der kunne fristes til at tro, at det er billigere at gå i Netto, og det er en misopfattelse, for vi er fuldt konkurrencedygtige, siger Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør hos Coop, til 24timer.
(24timer)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter