Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ekspert: Netto bruger usædvanlig markedsføring

Foto: detailfolk.dk



Monday den 11 March 2013 kl. 09:38

Netto går i sin markedsføring direkte efter konkurrenten Fakta, og det er usædvanligt, mener en ekspert.

Discountkrigen er brudt ud i lys lue, efter Netto i sidste uge konfronterede konkurrenterne i Fakta direkte i en reklame.

Og det er en usædvanlig form for markedsføring, siger detailhandelsekspert og adm. direktør i Jensen Retail Group Thomas Jensen, til 24timer.

Sagen startede da Netto i en helsides annonce sammenlignede to boner fra henholdsvis Netto og Fakta. Discountbutikken havde købt de samme varer i de to butikker, og bonerne viste, at Netto var billigst. 

LÆS OGSÅ: Discountkrigen optrappes: Netto går i bon-krig med Fakta

Og det er usædvanligt, fordi vi i Danmark ikke har tradition for, at man nævner sine konkurrenter direkte i sin markedsføring, forklarer detailhandelsekspert Thomas Jensen.

- Føtex kørte nogle reklamer, hvor de til sidst nævner specifikt, hvilke discount-kæder de vil kunne matche på prisen, men det var i den blødere ende i forhold til det her, siger han til 24timer.

Fakta til går til modangreb

Fakta er efterfølgende gået til modangreb og har fundet 25 varer, der er billigere i Fakta end i Netto.

- Der var jo kunder, der kunne fristes til at tro, at det er billigere at gå i Netto, og det er en misopfattelse, for vi er fuldt konkurrencedygtige, siger Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør hos Coop, til 24timer.

(24timer)

LÆS OGSÅ: Lidl kritiserer Føtex-prismatch



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD