Føtex kaster sig ind i discountkrigen
Afstemning
Fakta
Fakta om Prismatch
- Føtex matcher den samlede pris på mærkevarerne i kundens indkøbskurv med den billigste af discountbutikkerne Lidl, Fakta, Rema 1000 og Aldi
- Uafhængige konsulenter tjekker ugentligt discountbutikkernes priser både fysisk i forretningerne og i disses tilbudsaviser
- Kasseapparaterne i Føtex udregner automatisk differencen mellem Føtex' pris på det samlede indkøb og den billigste discountbutiks. Eventuel difference i kundens favør gives som rabat
- Rabatten vil fremgå af kundens kassebon
- For at opnå Prismatch rabat skal kundens samlede indkøb være på mindst 200 kroner før rabatten trækkes fra. Prismatch rabat kan højst være på 100 kroner.
- Prismatch introduceres den 29. oktober og fortsætter som udgangspunkt i to måneder – Føtex satser dog på, at Prismatch bliver en succes og dermed permanent
Kilde: dsg.dk
Nu melder endnu en spiller sig på banen i kampen om det danske discountmarked. Med et nyt koncept vil Føtex konkurrere med discountbutikkerne.
Med et nyt koncept kaster Føtex sig nu ind i krigen på discountmarkedet.
I dag lancerer Føtex det såkaldte prismatchkoncept, skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.
Konceptet går ud på, at Føtex vil matche priserne på mærkevarer hos discountkonkurrenterne Rema 1000, Fakta, Aldi og Lidl. Det sker ved, at uafhængige konsulenter hver uge besøger konkurrenterne og tjekker deres priser. Også priserne i tilbudsaviserne gennemgås.
Når kunden kommer til kassen i Føtex, regner kasseapparatet automatisk en eventuel prisforskel ud på den samlede kurv og giver den eventuelle prisforskel i rabat til kunden.
Mærkevarer er lige så billige som i discountbutikker
Det vil altså sig, at man som forbruger ikke behøver spekulere over, om man kunne have fået de samme mærkevareprodukter billigere i et discountsupermarked.
- Krisen har fået os til at spare, og derfor vælger danskerne tit discountbutikkerne, når de skal købe ind. Vi vil selvfølgelig hellere have dem til at gå i Føtex, og derfor indfører vi Prismatch. Det er kundens sikkerhed for, at vores pris på deres samlede indkøb af alle mærkevarer som Kellogg's, Ariel og Coca-Cola altid er ligeså lav som i den billigste discountforretning, siger den nye direktør for Føtex, Mette Maix, i en udtalelse.
Det er kun på mærkevarer, at Føtex matcher priserne, da det kan være svært at sammenligne egne produktserier. Samtidig skal der købes ind for minimum 200 kroner for at få prismatchrabat, og rabatten kan ikke overstige 100 kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter