Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Føtex kaster sig ind i discountkrigen





Afstemning

Har prisgarantikoncepter betydning for dit valg af indkøbssted?

Ja, det har betydning for mit valg af indkøbssted
 
Nej, det har ingen betydning
 

Fakta

Fakta om Prismatch

  • Føtex matcher den samlede pris på mærkevarerne i kundens indkøbskurv med den billigste af discountbutikkerne Lidl, Fakta, Rema 1000 og Aldi
  • Uafhængige konsulenter tjekker ugentligt discountbutikkernes priser både fysisk i forretningerne og i disses tilbudsaviser
  • Kasseapparaterne i Føtex udregner automatisk differencen mellem Føtex' pris på det samlede indkøb og den billigste discountbutiks. Eventuel difference i kundens favør gives som rabat
  • Rabatten vil fremgå af kundens kassebon
  • For at opnå Prismatch rabat skal kundens samlede indkøb være på mindst 200 kroner før rabatten trækkes fra. Prismatch rabat kan højst være på 100 kroner.
  • Prismatch introduceres den 29. oktober og fortsætter som udgangspunkt i to måneder – Føtex satser dog på, at Prismatch bliver en succes og dermed permanent

Kilde: dsg.dk

Monday den 29 October 2012 kl. 09:50 af: Freja Thorbech

Nu melder endnu en spiller sig på banen i kampen om det danske discountmarked. Med et nyt koncept vil Føtex konkurrere med discountbutikkerne.

Med et nyt koncept kaster Føtex sig nu ind i krigen på discountmarkedet.

I dag lancerer Føtex det såkaldte prismatchkoncept, skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.

Konceptet går ud på, at Føtex vil matche priserne på mærkevarer hos discountkonkurrenterne Rema 1000, Fakta, Aldi og Lidl. Det sker ved, at uafhængige konsulenter hver uge besøger konkurrenterne og tjekker deres priser. Også priserne i tilbudsaviserne gennemgås.

Når kunden kommer til kassen i Føtex, regner kasseapparatet automatisk en eventuel prisforskel ud på den samlede kurv og giver den eventuelle prisforskel i rabat til kunden.

Mærkevarer er lige så billige som i discountbutikker

Det vil altså sig, at man som forbruger ikke behøver spekulere over, om man kunne have fået de samme mærkevareprodukter billigere i et discountsupermarked.

- Krisen har fået os til at spare, og derfor vælger danskerne tit discountbutikkerne, når de skal købe ind. Vi vil selvfølgelig hellere have dem til at gå i Føtex, og derfor indfører vi Prismatch. Det er kundens sikkerhed for, at vores pris på deres samlede indkøb af alle mærkevarer som Kellogg's, Ariel og Coca-Cola altid er ligeså lav som i den billigste discountforretning, siger den nye direktør for Føtex, Mette Maix, i en udtalelse.

Det er kun på mærkevarer, at Føtex matcher priserne, da det kan være svært at sammenligne egne produktserier. Samtidig skal der købes ind for minimum 200 kroner for at få prismatchrabat, og rabatten kan ikke overstige 100 kroner.

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD