Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Discountfremgang koster i specialbrancherne

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 25 September 2012 kl. 08:20 af: Mette Winkler

Mens Aldi, Lidl og Netto stryger til vejrs som danskernes mest foretrukne, trækker de tæppet væk under bl.a. frugt- og fiskeforhandlere, der kæmper med tilbagegang.

At discountmarkedet klarer sig godt, må specialbrancher med fødevarer bøde for. I de første 7 måneder
blev det til en gennemsnitlig branchetilbagegang på 2,3 procent.

Det skriver formand for Danmarks Handelsstandsforeninger, Bent Aarrebo Pedersen, ud fra tal fra Danmarks Statistik.

Flest tæv til frugt og grønt

Frugt- og grøntforretninger tog imod den største lussing med en tilbagegang på 11,4 procent og det efter et 2011 med en samlet tilbagegang på 17,8 procent.

- Supermarkeds- og discountkæderne er ved at trække tæppet næsten helt væk under de selvstændige frugt-/grønthandlere og er også hårde ved bagere og fiskehandlere, skriver Bent Aarrebo Pedersen.

Den største fremgang er på 2,6 procent og skal findes hos slagterne. Fiskehandlere oplevede en tilbagegang på 5 procent, og bagere gik tilbage med 4,5 procent i de første 7 måneder af 2012.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD