Lidl kritiserer Føtex-prismatch
Det bliver alt andet end let for forbrugeren at finde rundt i Føtex nye prismatch, lyder det fra konkurrenten Lidl.
Føtex burde sænke priserne permanent, lyder reaktionen fra Lidl på Føtex nye prismatch. Konceptet er netop lavet for, at Føtex kan konkurrere med discountkæderne.
LÆS OGSÅ: Føtex kaster sig ind i discountkrigen
Primatchet går i korte træk ud på at give Føtex' kunder en prisgaranti på udvalgte mærkeprodukter, så de tilsvare prisen i andre dagligvarekæder og discountkæder.
Men den ordning giver Lidl ikke meget for, her mener man, at købmandsskab først og fremmest handler om konkurrencedygtige priser.
- Det kan Føtex tilsyneladende ikke modsvare, og derfor stiller kæden nu forbrugerne over for et større regnestykke for at finde frem til en mulig opnået rabat. Men hvorfor ikke bare sænke prisen permanent, når den nu er for høj, siger Lidls administrerende direktør, Finn Tang til epn.dk
Prismatch-rabatten gælder kun, hvis kunden køber for mere end 200 kroner og gælder desuden kun særlige mærkevare, og det mener Finn Tang, ifølge epn.dk er uigennemskueligt for forbrugeren.
(epn.dk)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter