Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Lidl kritiserer Føtex-prismatch

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 31 October 2012 kl. 10:50

Det bliver alt andet end let for forbrugeren at finde rundt i Føtex nye prismatch, lyder det fra konkurrenten Lidl.

Føtex burde sænke priserne permanent, lyder reaktionen fra Lidl på Føtex nye prismatch. Konceptet er netop lavet for, at Føtex kan konkurrere med discountkæderne. 

LÆS OGSÅ: Føtex kaster sig ind i discountkrigen

Primatchet går i korte træk ud på at give Føtex' kunder en prisgaranti på udvalgte mærkeprodukter, så de tilsvare prisen i andre dagligvarekæder og discountkæder. 

Men den ordning giver Lidl ikke meget for, her mener man, at købmandsskab først og fremmest handler om konkurrencedygtige priser.

- Det kan Føtex tilsyneladende ikke modsvare, og derfor stiller kæden nu forbrugerne over for et større regnestykke for at finde frem til en mulig opnået rabat. Men hvorfor ikke bare sænke prisen permanent, når den nu er for høj, siger Lidls administrerende direktør, Finn Tang til epn.dk

Prismatch-rabatten gælder kun, hvis kunden køber for mere end 200 kroner og gælder desuden kun særlige mærkevare, og det mener Finn Tang, ifølge epn.dk er uigennemskueligt for forbrugeren. 

(epn.dk)
 

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD