Dagligvarekæde satser på discount
Den store efterspørgsel på discount får en stor dansk supermarkedskæde til at ændre 15 supermarkeder til discountbutikker.
Danskerne elsker discount, og det tager supermarkedskæden Coop nu konsekvensen af.
Den store efterspørgsel efter discount får supermarkedskæden til at konvertere 15 SuperBrugsen butikker til Fakta butikker i begyndelsen af 2013. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.
- Vi må konstatere, at det både nu og i de kommende år bliver stadig vanskeligere at drive de mindre supermarkeder lige så lønsomt som discountbutikker. Til gengæld har vi stor tro på, at kunderne fortsat vil efterspørge de mellemstore og store supermarkeder i SuperBrugsen, og derfor satser vi fortsat stort på denne butikstype, siger adm. direktør i Coop Jesper Lien i en udtalelse.
Coop planlægger samtidig at lukke yderligere 5 SuperBrugsen butikker i løbet af det kommende år.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter