Discountsupermarkeder uddanner ansatte i høflighed
To discountkæder har sat høflighed på skemaet for de ansatte. Det har haft en direkte effekt på bundlinjen.
Et smil og et ønske om en god dag.
Medarbejderne bag kassen i to af landets discountkæder får lektioner i høflighed, skriver Avisen.dk.
Både Fakta og Netto er de senere år begyndt at arbejde bevidst med den service, de ansatte leverer og den måde, de møder kunderne på.
HR-chef i Fakta Anders Lauesen forklarer til Avisen.dk, at det er en del af pensum, når man starter i butikken. Samme melding kommer fra konkurrenten Netto.
Begge kæder fremhæver, at de har set en øget indtjening i takt med det øgede fokus på kundeservice. Samtidig har de begge lavet undersøgelser, der viser, at det øgede servicefokus også har øget både kunde- og medarbejdertilfredshed.
LÆS OGSÅ: Her er supermarkedet med den bedste service
Læs hele artiklen på Avisen.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter