Dagrofa lancerer nyt mærke
Dagligvarekoncerne lancerer nu et nye fødevaremærke med fokus på kvalitet. I et stort onlineunivers bliver forbrugerne taget med på råd.
I kampen om kunderne på det danske dagligvaremarked forsøger Dagrofa sig nu med lanceringen af et nyt fødevaremærke.
Det hedder Gestus, og ambitionen med det er at skabe et rendyrket fødevaremærke, som matcher mainstream mærkevarerne på kvalitet og smag, men ikke pris.
- Vores undersøgelser viser, at forbrugerne ønsker mere kvalitet i hverdagen, når det kommer til maden. Det skal bare ikke koste alt for meget mere. Intentionen med Gestus er et fødevaremærke, som kvalitetsmæssigt og visuelt rammer mainstreammarkedet og matcher de kendte mærker, siger Henning A. Hansen, der er kategoridirektør i Dagrofa, i en pressemeddelelse.
Dagrofa er ikke den alene om at lancere nye egne mærker. Det samme har flere konkurrenter på dagligvaremarkedet gjort, men kategoridirektøren mener alligevel, at Gestus skiller sig ud.
- I modsætning til andre ’egne mærker’ handler Gestus alene om kvalitet og madoplevelser i hverdagen til en fornuftig pris. I Gestus er der f.eks. mere tomat i de flåede tomater og så er færdigpizzaen italiensk stenovnspizza, siger Henning A. Hansen.
Forbrugerne inddrages i udviklingen
Gestus vil komme ud i alle Dagrofas mere end 800 butikker rundt om i landet, men forbrugerne kan også møde det nye fødevaremærke i et stort online-univers. Her de deltage i produktudvælgelse og produktudvikling og i testpaneler omkring smagninger og bedømmelser af nye produkter.
- Drivkraften i Gestus er ideen om co-creation. Altså en vision om at udvikle fødevarer til danskerne, sammen med danskerne. Når det handler om demokrati, forbrugerinvolvering og forbrugerindflydelse, går Gestus længere end noget andet mærke i markedet. Det kan vi gøre, fordi Dagrofa i forvejen er dybt involveret i udviklingen af fødevarer sammen med vores leverandører, forklarer Michael Rahbek, der er leder af Privat Label afdelingen i Dagrofa.
Dagrofa koncernen består i dag af profilhusene SuperBest, KIWI og KøbmandsHuset samt Foodservice Danmark, SuperGros og Pisiffik. Koncerne omsætter for cirka 20 milliarder kroner om året og beskæftige omkring 7.000 ansatte i Danmark og Grønland.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter