Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Sådan vil MENY adskille sig fra konkurrenterne

De nye MENY-supermarkeder skal adskille sig fra konkurrenterne ved at have et stort fokus på ferskvarer og ikke sælge nonfoodvarer, lyder det fra direktøren.
Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 10 September 2014 kl. 11:21 - Kilde: FødevareWatch

Dagrofas nye supermarkedskæde skal være flagskib på særligt en type varer, lyder det fra den nye direktør.

Det er ferskvarer som frugt, grønt og kød samt vin, der skal differentiere Dagrofas nye kæde MENY fra konkurrenter som Irma, Føtex Kvickly og Bilka.

Det siger direktør Jørgen Nielsen til FødevareWatch.

Han understreger, at MENY bliver et fødevaremarked uden nonfoodvarer. Derfor vil man også omdøbe sine medarbejder til madarbejdere, og man vil uddanne dem til, at de kan stille sig frem foran kunderne og vise, at de er madelskere, forklarer Jørgen Nielsen til FødevareWatch.

Udover MENY satser Dagrofa også på at bygge MENY Gourmet-butikker på udvalgte steder i Danmark som en form for overbygning på MENY-konceptet. Det kan for eksempel være i områder, hvor forbrugerne har stærke holdninger til fødevarer. Jørgen Nielsen vil dog ikke afsløre, hvor mange gourmet-butikker, der indtil videre er på tegnebrættet.

LÆS OGSÅ: SuperBest skifter navn og lancerer nyt koncept

Læs hele artiklen på FødevareWatch


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD