Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dagligvarebranchen mangler innovation

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 4 July 2013 kl. 10:08 - Kilde: Berlingske Business

Dagligvarebranchen skal ud af krisetænkningen og skabe mere innovation, mener flere eksperter og fagfolk.

Den danske dagligvarebranche mangler i den grad innovation og nytænkning.

Det mener to eksperter og formanden for leverandørernes brancheforening, Dagligvareleverandørerne (DLF), skriver Berlingske Business.

Detailekspert og lektor på Aarhus Universitet Lars Esbjerg mener, at krisen har været en medvirkende faktor til, at branchen er stoppet op og kun har fokuseret på det, der virker. Det giver formand i DLF Niels Jensen ham ret i. Han peger på branchen selv og fremhæver, at leverandører har et stort ansvar og i fremtiden skal turde noget mere.

LÆS OGSÅ: Leverandører vil sælge egne varer på nettet

Eksempelvis er der et stort fald i antallet af nye varer, der bliver introduceret på markedet set i forhold til 2007, hvor antallet af nye varenumre toppede.

Per Østergaard Jacobsen fra CBS fremhæver det 12 milliarder store tilskud, som leverandørerne hvert år lægger til butikkernes markedføring som en barriere for innovationen. Han siger til Berlinske Business, at det kræver tid at introducere et nyt produkt, og det derfor ikke nødvendigvis er den store investering værd.

LÆS OGSÅ: Leverandører presses af supermarkeder

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD