Coop skærer i prisen på masser af varer
Med en ny satsning sænker Coop prisen på en lang række hverdagsvarer. Der skal ryddes op i tilbudsjunglen, lyder det.
I et opgør med kampagnetilbud sænker Coop nu de faste priser på en lang række basisvarer. Det skriver dagligvarekoncernen i en pressemeddelse.
Prisnedsættelserne vil variere fra nogle få procent til over 20 procent og kommer til at gælde på tværs af alle Coops butikker. I de største vil over 1.000 varer blive billigere.
- Vi ved fra vores analyser, at 47 procent af vores kunder er trætte af hele tiden at skulle holde øje med tilbud. De ønsker ”ærlige varer til ærlige priser”, som er hele udgangspunktet for brugsforeningsbevægelsen, siger koncerndirektør Jens Visholm i meddelelsen.
Samtidig indleder Coop en kampagne med overskriften ’Sammen får vi mere for pengene.’ Udover prisnedsættelserne - som gælder for alle - vil medlemmerne få mere målrettede personlige tilbud, mens sortimentet af varer med fokus på miljø og dyrevelfærd bliver øget.
- Dette er en fortsættelse af vores strategi ”Sammen om bedre mad.” De seneste tre år har vi set, hvordan danskerne vil have mere økologi, mere smag og mere ansvarlighed, siger Jens Visholm.
- Men vi har også set, at danskerne i stigende grad fravælger tilbudsavisen og en tiltagende træthed over elevatorpriserne. Så dette er startskuddet på vores næste strategiperiode, hvor vi oveni bedre varer og mere ansvarlighed får flere faste lave priser, der gør hverdagen enklere for kunderne, fortsætter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter