Matas overlevede julen ved at sænke priserne
Matas har sænket priserne på flere varer for at imødekomme konkurrencen. Men der er stadig udfordringer, forklarer den nye direktør.
Det ser ud til at gå støt og roligt frem for Matas. Onlinesalget voksede de sidste tre måneder af 2017 med 40 procent i forhold til samme periode sidste år.
Julesalget udviklede sig også som forventet. Det skriver Matas i en pressemeddelelse.
Hårdt marked til hverdag
Der er dog stadig problemer i hverdagene for Matas, som stadig presses af konkurrencen fra den hurtigtvoksende kæde Normal.
Det fortæller administrerende direktør i Matas, Gregers Wedell-Wedellsborg.
- Salget i tredje kvartal (perioden fra 1. oktober 2017 til 31. december 2017 red.) er overordnet set gået som forventet. Billedet er imidlertid todelt. Matas klarer sig pænt med vækst i salget på Black Friday og i de vigtige uger op til jul - og en flot vækst på matas.dk på 40 pct. Denne udvikling kan dog ikke kompensere for tendensen i hverdagene, hvor Matas oplever lavere kundestrøm og øget konkurrence, siger direktøren i pressemeddelelsen.
Sænker priserne
Han forklarer, at Matas derfor til at starte med har valgt at sænke priserne på udvalgte produkter.
- Kundeoplevelsen er helt essentiel for Matas, og vi styrker fortsat vores indsat over for kunderne, blandt andet med lavere priser på en række varer til hverdagsbrug.
Gregers Wedell-Wedellsborg, der i november 2017 kom til Matas fra Coop, understreger desuden, at matas.dk stadig kræver udvikling, ligesom at den overordnede strategi for Matas stadig mangler at blive opdateret.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter