Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Her skruer de priserne op til Black Friday

Foto: Go Green Fridays Facebook-profil.




Thursday den 23 November 2017 kl. 10:17 af: Kristian Holgersen

Mens rigtig mange butikker gør klar til amokudsalg, så har en gruppe forretningsdrivende valgt at gå den stik modsatte vej.

Når en tendens eller et modelune skyller ind over markedet, avler det ofte en modreaktion. Det gælder også den ultra hypede Black Friday, som nu har fået en miljøbevidst lillebror i form af GoGreen Friday.

I morgen har en større gruppe butikker valgt at hæve priserne for at markere deres holdning til det amerikanske udsalgsfænomen. Når kassen så er gjort op, bliver mindst ti procent af omsætningen doneret til velgørenhed, fremgår det af projektets hjemmeside.

Manden bag projektet er Amin Barrada fra virksomheden Buy Nature. Han fik idéen på vej til arbejde, skriver Ekstra Bladet.

- For to år siden havde jeg en butik i Tivoli i København. En dag cyklede jeg ind til butikken og kom til at tænke over alle Black Friday-reklamerne. Jeg tænkte, det var dybt latterligt, og så valgte jeg simpelthen at hæve priserne netop den fredag, siger han til avisen.

Indtil videre har 35 butikker meldt sig til projektet, men Amin Barrada håber på at nå 50. Alle tilmeldte skal have en grøn profil.

Se listen over butikker her.

LÆS OGSÅ: Black Friday: Tre detailkæder får et rap over fingrene



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD