Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Så mange forbrugere vil bruge penge til Black Friday

Foto: detailfolk.dk



Afstemning

Hvordan forventer du at Black Friday 2017 bliver sammenlignet med sidste år?

Der bliver højere omsætning end sidste år
 
Omsætningen bliver nogenlunde den samme som sidste år
 
Der bliver lavere omsætning end sidste år
 
Vi deltager ikke i Black friday
 
Monday den 20 November 2017 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Mange forbrugere holder lige nu igen med pengene for at være klar til Black Friday, viser undersøgelse. 

Hvis du er arbejdssky og har job i en butik, som gør klar til at markere Black Friday, så er der dårligt nyt fra Foreningen for Dansk Internethandel og Dansk Erhverv.

De har nemlig begge fremlagt resultaterne af undersøgelser, som ser nærmere på forbrugernes forventninger til den store udsalgsdag, der rammer detailhandlen fredag i denne uge.

Ifølge FDIH er der lagt i ovnen til rødglødende servere. I deres undersøgelse svarer 95 procent af forbrugerne, at de kender til Black Friday. Sidste år var det kun 60 procent. 

Samtidig har 31 procent planer om at bruge penge på dagen, mens en ud af fire valgt at udskyde et køb med udsigt til at spare penge.  

- Vi ser en tendens til, at forbrugerne lige holder fingrene lidt fra købsknappen inden Black Friday, og når udsalgsdagen så rammer, så går de virkelig til den, siger administrerende direktør i FDIH, Niels Ralund, på foreningens hjemmeside

Dansk Erhverv: Julehandlen kickstarter

Efter Dansk Erhverv har sænket sit termometer ned i forbrugerdybet for at lodde stemningen, er organisationen kommet frem til lidt andre tal - men historien er den samme. 9 ud af 10  kender til Black Friday og næsten hver femte dansker er klar til at handle på dagen.  

Tilbudsjagten er særlig populær hos de unge og bliver i stor stil brugt til at finde julegaver. 71 procent. af de adspurgte, der planlægger at shoppe på Black Friday, vil købe gaver til at lægge under træet. I 2016 var tallet 52 procent.

- Mange forbrugere tager forskud på julegaveindkøbene i forbindelse med Black Friday, siger politisk konsulent hos Dansk Erhverv, Tine Marie Andersen, i en pressemeddelelse.  

- Det betyder, at man som butik kan overveje at tilrettelægge sin tilbud efter det, f.eks. ved at tilbyde forlænget returret. Dermed behøver det ikke alene være prisen, der er afgørende for, hvor forbrugeren vælger at handle, fortsætter hun.

Risikabelt ikke at være med

Indtil videre kunne det se ud til, at Black Friday er kommet for at blive. Derfor kan det have uheldige konsekvenser, hvis netbutikkerne ignorerer dagen og ikke benytter lejligheden til at skrue ned for priserne. 

- Det er en svær balance, for uanset om man bryder sig om dagen eller ej, så forventer kunderne, at de kan gøre et kup. Hvis butikken ikke er med på udsalgsbølgen, kan man risikere, at kunderne finder en anden butik, der kører med tilbud, siger Niels Ralund.

Sidste år brugte danskerne 2 mia. kroner på Black Friday, ifølge tal fra dankort-udbyderen Nets.

LÆS OGSÅ: Black Friday: Tre detailkæder får et rap over fingrene



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD