Coop og Meyer i nyt samarbejde
Fakta
Coop og Meyer starter samarbejdet med følgende konkrete indsatser:
Nye og bedre produkter på hylderne
Meyers gastronomiske kompetencer og Coops indsigt i danskernes madvaner og vareønsker skal aktiveres med henblik på udvikling af en række nye velsmagende produkter baseret på gode råvarer og godt håndværk. Produkterne vil blive prissat, så de har potentiale til at blive købt af mange i alle Coops butikker.
Bedre brød til alle
Oprustning af samarbejdet med danske bønder om dyrkning af økologisk brødkorn. Et omfattende efteruddannelsesprogram af Coops bagere er i gang. Meyers sortiment af økologisk mel, kerner og brødblandinger til brug for bagning i hjemmet udvides og der etableres bageworkshops i hele landet, hvor mange tusinde danskere kan opleve hvor let det er selv at bage et saftigt, luftigt brød med et højt indhold af fuldkornsmel.
Fællesspisning
En forbilledlig madkultur handler ikke kun om gode råvarer og dejlig mad, men også om fra tid til anden at invitere andre end de allernærmest til at deltage i fællesskabet omkring måltidet. Landet over vil Coop og Meyers derfor invitere borgerne til et samarbejde om at få det til at ske.
Kilde: Coop
Et nyt partnerskab, der bl.a. inkluderer nye og bedre varer for et trecifret millionbeløb, skal skabe en mere spændende dansk madkultur.
Coop og Meyer går nu sammen om at skabe en mere spændende dansk madkultur.
- Vi ønsker sammen at skabe en bevægelse, der forandrer og forbedrer dansk madkultur for de mange, siger Claus Meyer og Coop-topchef Peter Høgsted i en udtalelse.
Med partnerskabet vil Meyer og Coop blandt andet præsentere nye og bedre varer for et trecifret million beløb.
For Coop er samarbejdet en del af strategien om at forbedre danskernes madkultur, som dagligvarekoncernen præsenterede sidste sommer.
- Coop er med 1,5 millioner medlemmer og 5 millioner ugentlige gæster i vores 1.200 butikker stærkt tilstede i danskernes madliv, men vi har historisk ikke været forbilledligt dygtige til at udfordre den danske madkultur fra dette udgangspunkt. Med denne aftale tager vi et ambitiøst initiativ som led i vores strategi, Sammen om bedre mad, siger adm. direktør Peter Høgsted.
Vil nå ud til flere
For Meyer handler aftalen med Coop om at kunne nå ud til flere.
- Meyers har gennem 25 års engagement skabt masser af begejstring omkring madlavning, nye fødevarer, nye madrelaterede ideer og banebrydende restauranter, men vores initiativer har aldrig for alvor – i hvert fald ikke direkte - nået de mange. Det vil vi gøre med denne aftale, siger Claus Meyer.
Virksomhederne vil sammen for at kæmpe for et mere varieret fødevareudbud med tydeligere fokus på velsmag, gode råvarer og godt håndværk. De starter med et par konkrete initiativer, der blandt andet handler om at få nye og bedre produkter på hylderne i Coops butikker, muligheden for bedre brød til alle samt at skabe grundlag for fællesspisning (se mere om de konkrete initiativer i faktaboksen).
LÆS OGSÅ: Ny ambitiøs plan: Sådan vil Coop skabe dagligvarerevolution
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter