Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Her er Coops nye detailkoncept

Foto: Lise Møller Schilder



Thursday den 26 March 2015 kl. 10:32 af: Freja Thorbech og Lise Møller Schilder

GALLERI: Nu har Coop løftet sløret for det, der ifølge dagligvarekoncernen skal blive Danmarks nye mødested for mad og mennesker.

Allerede i februar kunne detailfolk.dk afsløre, at Coop var på vej med et helt nyt detailkoncept.

LÆS OGSÅ: Coop på vej med nyt hemmeligt detailkoncept

Hos Coop bekræftede man historien, men gik ellers stille med dørene. Onsdag var pressen så inviteret inden for til præsentation af den 800 kvadratmeter store butik Mad Cooperativet på Hovedbanegården i København (se billeder fra butikken i galleriet i bunden af artiklen).

- Butikken bliver et koncentrat af alt det bedste Coop kan og vil, for at inspirere danskerne til at opnå større madglæde. Det bliver her, vi viser det bedste i dag og tester det, der skal blive det bedste i morgen i samarbejde med vores tætteste leverandører og partnere, siger adm. direktør i Coop, Peter Høgsted.

Mødested for mad og mennesker

Coop kalder selv butikken, der bliver den eneste af sin slags i landet, for Danmarks nye mødested for mad og mennesker. 

- Jeg håber, at det kan blive et mødested for alle de mange mennesker i Danmark, som arbejder med mad og som har lyst til at ændre vores madkultur, sagde koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg ved præsentationen.

Han eksemplificerede med kokken Claus Holm og ernæringseksperten Christian Bitz, der hver eftermiddag vil sende programmet Go´Appetit direkte fra butikken.

Virkeliggørelse af madmanifest

Mad Cooperativet er virkeliggørelsen af det madmanifest, som Coop lancerede sidste år. Navnet er valgt, fordi det handler om mad, og fordi det refererer til Coops historie og rødder som kooperativ, medlemsejet, butik.

I Mad Cooperativet vil kunderne kunne købe varer fra hele Coops univers. Som det eneste sted i Danmark kan man både købe Irma-varer, Änglamark, der ellers normalt kun fås i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen, C – convenienceprodukter og helt nye varer fra partnere, der testes i butikken.

Der vil være et supermarked med kvalitetsvarer til almindelige supermarkedspriser, en 31 meter betjent disk med alt fra Slagter, Måltidsløsninger, Deli, Gadekøkken, Salat, til Grønssagsslagter og sandwich. Der vil være en afdeling af Meyers Brød og Kager, Yatai by Jens Rahbek og en Cirkelpige kaffebar.

Coop er generelt i gang med en større modernisering af de 1200 butikker i koncernens forskellige kæder. Det er en løbende proces, som man forventer samlet set at investere omkring en milliard kroner i. Med udgangspunkt i madmanifestet og tankerne fra Mad Cooperativet går Coop efter at ramme en særlig stemning i butikkerne, hvor det er maden, der er omdrejningspunktet. Det kommer blandt andet til udtryk i den store økologiske satsning, som koncernen også for nyligt har sat gang i.

LÆS OGSÅ: Coop sænker priserne på økologi med 1 milliard



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD