Her er Coops nye detailkoncept
GALLERI: Nu har Coop løftet sløret for det, der ifølge dagligvarekoncernen skal blive Danmarks nye mødested for mad og mennesker.
Allerede i februar kunne detailfolk.dk afsløre, at Coop var på vej med et helt nyt detailkoncept.
LÆS OGSÅ: Coop på vej med nyt hemmeligt detailkoncept
Hos Coop bekræftede man historien, men gik ellers stille med dørene. Onsdag var pressen så inviteret inden for til præsentation af den 800 kvadratmeter store butik Mad Cooperativet på Hovedbanegården i København (se billeder fra butikken i galleriet i bunden af artiklen).
- Butikken bliver et koncentrat af alt det bedste Coop kan og vil, for at inspirere danskerne til at opnå større madglæde. Det bliver her, vi viser det bedste i dag og tester det, der skal blive det bedste i morgen i samarbejde med vores tætteste leverandører og partnere, siger adm. direktør i Coop, Peter Høgsted.
Mødested for mad og mennesker
Coop kalder selv butikken, der bliver den eneste af sin slags i landet, for Danmarks nye mødested for mad og mennesker.
- Jeg håber, at det kan blive et mødested for alle de mange mennesker i Danmark, som arbejder med mad og som har lyst til at ændre vores madkultur, sagde koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg ved præsentationen.
Han eksemplificerede med kokken Claus Holm og ernæringseksperten Christian Bitz, der hver eftermiddag vil sende programmet Go´Appetit direkte fra butikken.
Virkeliggørelse af madmanifest
Mad Cooperativet er virkeliggørelsen af det madmanifest, som Coop lancerede sidste år. Navnet er valgt, fordi det handler om mad, og fordi det refererer til Coops historie og rødder som kooperativ, medlemsejet, butik.
I Mad Cooperativet vil kunderne kunne købe varer fra hele Coops univers. Som det eneste sted i Danmark kan man både købe Irma-varer, Änglamark, der ellers normalt kun fås i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen, C – convenienceprodukter og helt nye varer fra partnere, der testes i butikken.
Der vil være et supermarked med kvalitetsvarer til almindelige supermarkedspriser, en 31 meter betjent disk med alt fra Slagter, Måltidsløsninger, Deli, Gadekøkken, Salat, til Grønssagsslagter og sandwich. Der vil være en afdeling af Meyers Brød og Kager, Yatai by Jens Rahbek og en Cirkelpige kaffebar.
Coop er generelt i gang med en større modernisering af de 1200 butikker i koncernens forskellige kæder. Det er en løbende proces, som man forventer samlet set at investere omkring en milliard kroner i. Med udgangspunkt i madmanifestet og tankerne fra Mad Cooperativet går Coop efter at ramme en særlig stemning i butikkerne, hvor det er maden, der er omdrejningspunktet. Det kommer blandt andet til udtryk i den store økologiske satsning, som koncernen også for nyligt har sat gang i.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter