Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coop investerer millioner i iværksættereventyr

Med AllUnites løsning får butikkerne adgang til kundernes mobiltelefoner i bytte for gratis wi-fi.
Foto: Allunite.com



Thursday den 20 November 2014 kl. 10:48 af: Freja Thorbech

Dagligvarekoncernen investerer sammen med en venturefond 22 millioner i et marketingværktøj til detailhandlen udviklet af to danske iværksættere.

Nu investerer Coop i iværksættervirksomheden AllUnite, der har udviklet et marketingværktøj til detailhandlen, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Nyt marketingværktøj skal hjælpe fysiske butikker

AllUnite får tilført 3 millioner euro (cirka 22 millioner kroner) fra en investorklynge bestående af netop Coop og venturefonden Northzone, skriver iværksættervirksomheden i en pressemeddelelse.

Ideen bag AllUnites løsning er, at butikkerne i bytte for gratis wi-fi får adgang til kundernes mobiltelefoner, mens de opholder sig i butikken. På den måde kan butikkerne eksempelvis tippe kunderne om dagens gode tilbud.

- Det er i denne tid helt afgørende at være forbundet, og forbrugerne vil have hurtig og stabilt internet, lige meget hvor de er. Der er også et reelt ønske fra butikkerne om at kunne nå deres forbrugere digitalt og informere dem om relevante produktlanceringer og kampagner, der vil hjælpe med at øge salget, siger den ene stifter, Kasper Gevaldig, i pressemeddelelsen.

AllUnites produkt består af en simpel wi-fi-boks, som skal tilsluttes butikkens eget internet. Derefter kan butikken via AllUnites hjemmeside selv oprette og redigere de reklamer, der skal vises til butikkens kunder. Samtidig giver AllUnites produkt også butikkerne mulighed for at opsamle relevant data på kunderne, mens de opholder sig i butikken.

Gratis wi-fi i Coops butikker

Ud over at investere i AllUnite vil Coop også selv tilbyde sine kunder gratis wi-fi med AllUnites løsning.

- Den wi-fi teknologi fra AllUnite, som vi implementerer i vores butikker, vil hjælpe os med at gøre kunderne mere tilfredse med deres shoppingoplevelse. Det giver os også mulighed for at indsamle uvurderlige data fra butiksgulvet, som er helt afgørende for detailhandlere. Vi har meget store forventninger til, hvad AllUnite kan blive til, og vi er utrolig glade for at være en del af det, siger koncerndirektør i Coop, Gregers Wedell-Wedellsborg.

Siden lanceringen af AllUnite 1. januar i år, har virksomheden fået 500.000 brugere i Danmark. Med den nye investering vil iværksættervirksomheden forsøge at ekspandere på en række nye markeder.

Udover Coop og Northzone har også Hummel-ejer Christian Stadil tidligere investeret i AllUnite.

LÆS OGSÅ: Butik vil lokke loyale kunder indenfor med ny teknologi



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD