Coop investerer millioner i iværksættereventyr
Dagligvarekoncernen investerer sammen med en venturefond 22 millioner i et marketingværktøj til detailhandlen udviklet af to danske iværksættere.
Nu investerer Coop i iværksættervirksomheden AllUnite, der har udviklet et marketingværktøj til detailhandlen, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Nyt marketingværktøj skal hjælpe fysiske butikker
AllUnite får tilført 3 millioner euro (cirka 22 millioner kroner) fra en investorklynge bestående af netop Coop og venturefonden Northzone, skriver iværksættervirksomheden i en pressemeddelelse.
Ideen bag AllUnites løsning er, at butikkerne i bytte for gratis wi-fi får adgang til kundernes mobiltelefoner, mens de opholder sig i butikken. På den måde kan butikkerne eksempelvis tippe kunderne om dagens gode tilbud.
- Det er i denne tid helt afgørende at være forbundet, og forbrugerne vil have hurtig og stabilt internet, lige meget hvor de er. Der er også et reelt ønske fra butikkerne om at kunne nå deres forbrugere digitalt og informere dem om relevante produktlanceringer og kampagner, der vil hjælpe med at øge salget, siger den ene stifter, Kasper Gevaldig, i pressemeddelelsen.
AllUnites produkt består af en simpel wi-fi-boks, som skal tilsluttes butikkens eget internet. Derefter kan butikken via AllUnites hjemmeside selv oprette og redigere de reklamer, der skal vises til butikkens kunder. Samtidig giver AllUnites produkt også butikkerne mulighed for at opsamle relevant data på kunderne, mens de opholder sig i butikken.
Gratis wi-fi i Coops butikker
Ud over at investere i AllUnite vil Coop også selv tilbyde sine kunder gratis wi-fi med AllUnites løsning.
- Den wi-fi teknologi fra AllUnite, som vi implementerer i vores butikker, vil hjælpe os med at gøre kunderne mere tilfredse med deres shoppingoplevelse. Det giver os også mulighed for at indsamle uvurderlige data fra butiksgulvet, som er helt afgørende for detailhandlere. Vi har meget store forventninger til, hvad AllUnite kan blive til, og vi er utrolig glade for at være en del af det, siger koncerndirektør i Coop, Gregers Wedell-Wedellsborg.
Siden lanceringen af AllUnite 1. januar i år, har virksomheden fået 500.000 brugere i Danmark. Med den nye investering vil iværksættervirksomheden forsøge at ekspandere på en række nye markeder.
Udover Coop og Northzone har også Hummel-ejer Christian Stadil tidligere investeret i AllUnite.
LÆS OGSÅ: Butik vil lokke loyale kunder indenfor med ny teknologi
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter