Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Fakta vil forbedre kundeoplevelsen med ny teknologi

Foto: Advice Digital



Tuesday den 9 September 2014 kl. 10:35 af: Freja Thorbech

Med en ny teknologi tester discountkæden, hvordan man kan kommunikere med kunderne via mobiltelefonen og give en bedre oplevelse i butikken.

Nu forsøger Fakta sig med at kommunikere med kunderne på mobiltelefonen, mens de går rundt i butikken.

I en testbutik på Islands Brygge i København har discountkæden installeret såkaldte iBeacons, der kan kommunikere med en Fakta-app på kundernes mobiltelefoner. Det betyder, at kunderne, når de træder ind i butikken, får tilbud via push-beskeder direkte på mobiltelefonen.

Tusindvis af danskere har hentet Fakta-app'en, men bruger den ikke. Med den nye iBeacon-teknologi aktiveres app'en, når kunden træder ind af døren i den pågældende testbutik. Her får de i første omgang en besked om en tilbud på lakridspiber, som ikke bliver promoveret andre steder i butikken, men push-beskederne, som Fakta kan sende ud, kan rumme mange forskellige slags informationer og budskaber til kunderne.

Tilbuddet på lakridspiber er blot et eksperiment for at se, hvordan kunderne reagerer på at få informationer på en helt ny måde og med en mere præcis timing bundet op på lokation.

Effekten kan måles

Det er Advice Digital, der  har konceptudviklet Faktas pilotprojekt med iBeacons-teknologien.

Effekten af den nye teknologi er til at måle i konkrete tal: Hvor mange modtager push-beskeden, hvor mange åbner beskeden og hvor mange lakridspiber ryger på kassebåndet.

- Vi forsøger hurtigt og nemt at teste nye muligheder af for at undersøge, hvad mulighederne er i fremtiden, hvor kunderne kommer til at være, og hvor Fakta skal bevæge sig hen. Vi var derfor glade for Advice Digitals idé til en simpel og enkel test af denne nye teknologi, siger marketingchef i Fakta, Heidi Kessler, i en udtalelse.

Løsningen til pilottesten er kun allerførste skridt i Faktas bestræbelser på at give kunderne en bedre oplevelse i butikkerne. IBeacon-teknologien kan på sigt hjælpe kæden med at lære kunderne bedre at kende og give præcist timede budskaber. Det er også oplagt at udvikle mere intelligente og personaliserede henvendelser, der for eksempel gør kunderne opmærksomme på rabatter på varer, som de ofte køber.

Fakta er ikke den eneste detailhandler, der forsøger sig med iBeacon-teknologien. Tidligere har vi her på detailfolk.dk blandt andet skrevet om shoppinggaden Regent Street i London, der også forsøger sig med teknologien.

LÆS OGSÅ: Shoppinggade lancerer ny app: Butikker kan fange forbrugere på farten



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD