Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Butikker fokuserer på mersalg

Foto: detailfolk.dk



Afstemning

Er der nok fokus på at skabe mersalg i din butik?

Ja, det fokuserer vi meget på
 
Det kunne godt være bedre
 
Nej, det har vi slet ikke nok fokus på
 
Monday den 11 March 2013 kl. 14:08

De danske butikker kan øge omsætningen med 20-25 procent ved at lave mersalg til kunderne. Flere butikker fokuserer derfor ekstra på den gode service.

Der er penge i forbrugerne, så snart de går ind i en butik.

Derfor har de danske butikker øget deres fokus på mersalg og god service, bekræfter flere butikskæder og eksperter over for Jyllands-Posten.

De spår samtidig, at det er en tendens, som vil blive forstærket.

LÆS OGSÅ: Kan service på nettet slå serviceniveauet i butikkerne?

- Det er tydeligt, at mange detailhandlende er blevet opmærksomme på, hvor stor en værdi der ligger i, at kunderne rent faktisk er inde i butikken. Og når de er der, er det logisk og hensigtsmæssigt at sælge op til dem. Det siger Torben Rønsbøl, der gennem sit firma Rønsbøl & Co underviser ansatte med kundekontakt, til Jyllands-Posten.

Også detailhandelsekspert Bruno Christensen fra Detailhandels Promotion bekræfter tendensen. Han forklarer, at butikkerne kan øge omsætningen med 25-30 procent, hvis sælgerne er dygtige nok.

(Jyllands-Posten)

LÆS OGSÅ: Ekspert: Sådan gentænker du den fysiske butik



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD