App samler loyalitetskort på mobilen
Nu introduceres en app, der kan hjælpe forbrugerne med at holde styr på de mange loyalitetskort, i Danmark. Konceptet har allerede stor succes i resten af Europa.
Det er ikke altid lige nemt at huske eller holde styr på de mange kundeklubskort, man har i pungen.
Det vil app'en FidMe gøre op med. Den samler alle loyalitetskort i en enkelt app. Det gør det ikke bare nemmere for forbrugeren at holde styr på sine kort, men også butikker og detailkæder har fordel i, at de mange forskellige loyalitetsprogrammer samles et sted, mener den danske bagmand.
- De bliver tilgængelige der, hvor forbrugeren er. Din kundeklub er i personens hånd. Den er ikke i et kort, der ligger i lommen eller hjemme på køkkenbordet, siger Anders Mundelin Pedersen, der er partner i Fastlab, som snart introducerer FidMe-app’en i Danmark.
Han mener ikke, at nogen kan være tjent med, at forbrugerne ikke kan holde styr på eller glemmer de mange kort derhjemme.
- Når forbrugerne glemmer deres kort, får de ikke deres fordele, og butikker og kæder får dermed ikke den loyalitet, som de gerne vil have. Der er jo en grund til, at man laver de her programmer. Det er jo fordi, man gerne vil have, at folk husker dig og bruger dig, og hvis ikke de har kortet på sig eller bruger det, så glemmer de dig, siger Anders Mundelin Pedersen til detailfolk.dk.
Egne apps er ikke vejen frem
Han henviser til en FidMe-undersøgelse, der viser, at folk kan håndtere at være loyale over for fire kæder eller butikker, når der er tale om fysiske kort. Når kortene digitaliseres og lægges ind i FidMe-universet, kan forbrugerne i stedet håndtere op til ti kundeklubber.
Mange kæder forsøger sig i denne tid med at udvikle egne apps til loyalitetskoncepter, men Anders Mundelin Pedersen mener ikke, at det er den rigtige vej at gå.
- Man ender i samme mismask som med de fysiske kort. Nu skal forbrugeren bare have 100 apps på sin telefon, og det er de heller ikke interesserede i, og de vil derfor højst sandsynlig vælge nogle ud, siger han.
Anders Mundelin Pedersen understreger, at FidMe ikke er et nyt kundeklubssystem, som butikkerne skal integrere.
- Mange har jo en kundeklub og et system, der fungerer. Vi kommunikerer blot med deres nuværende system, forklarer han.
2,5 millioner downloads
FidMe bliver tilgængelig på dansk om få uger, men app'en har allerede eksisteret i flere år i andre europæiske lande med stor succes. På to år er den blevet downloadet 2,5 millioner gange.
Anders Mundelin Pedersen oplyser til detailfolk.dk, at der endnu ikke er nogle konkrete aftale på plads med danske kæder eller butikker.
På europæisk plan har 10.500 butikker lagt deres kundeklubber og stempelkort, som FidMe også tilbyder, ind i app'en.
LÆS OGSÅ: Milliarder af opsparede loyalitetspoint går til spilde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter