Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dansk firma vil skabe optimale loyalitetskoncepter på mobilen

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 21 November 2013 kl. 09:13 af: Freja Thorbech

Med en app, der erstatter de klassiske kundeklubskort, flytter et dansk firma loyalitetskoncepter over på mobiltelefonen.

Mange kender til at have kort fra kundeklubber liggende i pungen, der aldrig kommer frem.

Det vil firmaet &hype nu gøre op med. Derfor har man lanceret en app, der skal gøre det ud for et kundeklubskort og samtidig sikre, at butikkerne får udnyttet deres loyalitetskoncept optimalt.

- Kundeklubskort er ikke fremtiden. Fremtiden ligger ikke i pungen, den ligger her, siger partner i &hype Mark Andersen til detailfolk.dk og peger på sin telefon.

I &hype satser man på, at gøre det så simpelt som overhovedet muligt.

- Det er ikke rocket science. Kunderne downloader en app og får deres telefonnummer som medlemsnummer. Efterfølgende kan de indsamle point ved at få scannet deres app, når de handler, siger han.

Han forklarer, at man i en stadig mere travl verden har forsøgt at minimere forventningerne til forbrugerne mest muligt.

- Folk har ikke tid til at udfylde indmeldingsblanketter og ved at klare det hele på mobilen, sparer man dem for det besvær, siger han.

Kunder oplever resultater

&Hype samarbejder indtil videre med omkring 100 detailbutikker i Danmark. En af de kæder, der benytter sig af app’en af modekæden Solid, der har haft stor succes med deres mobile kundeklub. Noget vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Succes med mobil kundeklub

- Det gælder om at give kunderne så megen værdi som muligt i form af gode tilbud og nærhed til butikken og personalet. For os har det været essentielt ikke at lave endnu en kundeklub med endnu et kundeklubskort. Derfor har vi i samarbejde med &hype udviklet en app med ”indbygget” kundeklubskort, da vores kunder altid har deres mobil med. Derudover har vi tilføjet andre gode features på app’en, som giver resultater på top- og bundlinje, siger direktør i Solid Retail, Christian Bisgaard.

De features, der giver resultater, er blandt andet videoer og konkurrencer, forklarer Mark Andersen og fortæller, at flere af firmaets kunder i tøjbranchen melder om medlemmer, der køber mere end dobbelt så meget som ikke-medlemmer.

&hype forsøger hele tiden at udvide kundernes mulighed for loyalitet over for butikkerne. Derfor er næste skridt, at de skal kunne give hurtige tilbagemeldinger på deres oplevelser i butikken gennem en smiley-ordning implementeret i app’en.

- På den måde kan de komme i dialog med forretningen, noget der tilskynder dem til at være endnu mere loyale, siger Mark Andersen.

Også mindre butikker skal kunne være med på sigt

I første omgang er loyalitetsapp’en tænkt til større kæder, men nu lancerer &hype også en lightversion af konceptet, der er tænkt til enkeltstående butikker og mindre kæder.

- Den lokale bager i Holstebro kan måske ikke være med på app-niveau, men vi har lavet et system, hvor de i første omgang kan sende SMS eller mailtilbud til deres kunder, siger Mark Andersen og fortæller, at man, efterhånden som behovet opstår, kan tilføje moduler som eksempelvis en app.

LÆS OGSÅ: Milliarder af opsparede loyalitetspoint går til spilde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD