Dansk firma vil skabe optimale loyalitetskoncepter på mobilen
Med en app, der erstatter de klassiske kundeklubskort, flytter et dansk firma loyalitetskoncepter over på mobiltelefonen.
Mange kender til at have kort fra kundeklubber liggende i pungen, der aldrig kommer frem.
Det vil firmaet &hype nu gøre op med. Derfor har man lanceret en app, der skal gøre det ud for et kundeklubskort og samtidig sikre, at butikkerne får udnyttet deres loyalitetskoncept optimalt.
- Kundeklubskort er ikke fremtiden. Fremtiden ligger ikke i pungen, den ligger her, siger partner i &hype Mark Andersen til detailfolk.dk og peger på sin telefon.
I &hype satser man på, at gøre det så simpelt som overhovedet muligt.
- Det er ikke rocket science. Kunderne downloader en app og får deres telefonnummer som medlemsnummer. Efterfølgende kan de indsamle point ved at få scannet deres app, når de handler, siger han.
Han forklarer, at man i en stadig mere travl verden har forsøgt at minimere forventningerne til forbrugerne mest muligt.
- Folk har ikke tid til at udfylde indmeldingsblanketter og ved at klare det hele på mobilen, sparer man dem for det besvær, siger han.
Kunder oplever resultater
&Hype samarbejder indtil videre med omkring 100 detailbutikker i Danmark. En af de kæder, der benytter sig af app’en af modekæden Solid, der har haft stor succes med deres mobile kundeklub. Noget vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Succes med mobil kundeklub
- Det gælder om at give kunderne så megen værdi som muligt i form af gode tilbud og nærhed til butikken og personalet. For os har det været essentielt ikke at lave endnu en kundeklub med endnu et kundeklubskort. Derfor har vi i samarbejde med &hype udviklet en app med ”indbygget” kundeklubskort, da vores kunder altid har deres mobil med. Derudover har vi tilføjet andre gode features på app’en, som giver resultater på top- og bundlinje, siger direktør i Solid Retail, Christian Bisgaard.
De features, der giver resultater, er blandt andet videoer og konkurrencer, forklarer Mark Andersen og fortæller, at flere af firmaets kunder i tøjbranchen melder om medlemmer, der køber mere end dobbelt så meget som ikke-medlemmer.
&hype forsøger hele tiden at udvide kundernes mulighed for loyalitet over for butikkerne. Derfor er næste skridt, at de skal kunne give hurtige tilbagemeldinger på deres oplevelser i butikken gennem en smiley-ordning implementeret i app’en.
- På den måde kan de komme i dialog med forretningen, noget der tilskynder dem til at være endnu mere loyale, siger Mark Andersen.
Også mindre butikker skal kunne være med på sigt
I første omgang er loyalitetsapp’en tænkt til større kæder, men nu lancerer &hype også en lightversion af konceptet, der er tænkt til enkeltstående butikker og mindre kæder.
- Den lokale bager i Holstebro kan måske ikke være med på app-niveau, men vi har lavet et system, hvor de i første omgang kan sende SMS eller mailtilbud til deres kunder, siger Mark Andersen og fortæller, at man, efterhånden som behovet opstår, kan tilføje moduler som eksempelvis en app.
LÆS OGSÅ: Milliarder af opsparede loyalitetspoint går til spilde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter